• skånenettan

Mor/far föräldrar som inte engagerar sig i sina barnbarn! Någon mer?

Visste inte riktigt var jag skule lägga detta inlägg så det fick bli här....

Finns det någon mer som har det som oss!?!

Jag och min man har två små söta söner, och ibland känner vi oss bara så ensamma med våra barn!
    Ingen som ringer och frågar om de kan få passa dom eller om vi behöver avlastning någon timme.
    Ibland hör man våra vänner säga- Oooh.... mormor kom och hämtade barnen så vi fick dagen för oss själv! -SÅ UNDERBART DET MÅSTE VARA!! Har aldrig hänt oss och kommer aldrig hända heller...

Alltid får man pussla ihopa tiden så den ska räcka till för allt, göra massa saker när barnen sover eller så får en av oss åka iväg och den andra stanna hemma med barnen. Vi försöker ju att ta med barnen på det mesta men ibland passar det sig inte helt enkelt. Som att tex. att åka och storhandla.... två barn i ålder 6 månader och den äldsta på 2år... *hua* det kan vara en pärs att shoppa med dom...

Jag menar inte att de ska ha barnen ofta utan kanske en gång i måanden eller så.... min pappa har träffat 6 månaders killen TRE GÅNGER!! Är det inte skandal??

Känner mig bara så besviken på att de aldrig kan ställa upp och hjälpa oss....var bara tvungen att beklaga mig lite....

• Svar på tråden Mor/far föräldrar som inte engagerar sig i sina barnbarn! Någon mer?
  • Tesie

Min sons farmor o farfar har träffat honom 1 resp 2 gånger!
    (sonen är 4 i oktober).

De skickar inte kort på födelsedag eller jul, de ringer aldrig, bryr sig inte alls. Totalt NOLL intresse!

• Mizan74

Har det ungefär som du, med skillnaden att min mamma bor i Afrika och inte är hemma så ofta, men när hon är det hjälper hon till. Annars har min lille en farmor som tyvärr är död och en farfar som inte bryr sig alls typ. Trist, men så är det! Man får förlita sig på sina vänner ibland om man behöver hjälp och avlastning.

• sessi76

mm känner igen mej..Önskar så hett att de bara kan ringa och vilja träffa sonen spontant för att DE vill!

• Cem

Känner igen det. Min mamma träffar min son ganska ofta och min syster också. Men farföräldrarna däremot har endast sett sitt barnbarn 6-7 och han är sju månader. Dom bor dock i gävle och vi i sthlm, men inte ens när dom hade semster ville dom komma ner och bo här nån dag. Vi har faktiskt ett gästrum med dubbelsäng. Tycker jag är superdåligt.

• skånenettan

Tack för era svar!

Jag har så svårt att förstå att man inte vill umgås med sina barnbarn och hjälpa sina barn ibland... som tex. NU...
    Vi tvingas lägga om hela garage taket och är i superstort behov av hjälp! De har lovat regn de närmaste dagarna hos oss och senast igår pratade jag med min mamma och beklagade mig över att vi hade det körigt och om det regnade nu skulle material för flera tusen kronor gå åt skogen för oss... Men tror ni hon erbjöd sig komma hit och ta barnen så jag kan hjälpa mannen som ligger uppe på taket och spikar för fulla muggar- NEJ INTE!!

Blir så less.... det är typ en gång under hela sommaren man verkligen behöver hjälp...

Nej när jag själv blir farmor så ska jag bli en engagerad sådan... aldrig ska mina barn och barnbarn ha det såhär!

Viktor & Linus mamma
  • Lisa Hugo

Mina föräldrar bor 40 mil bort och vi försöker att träffas så ofta det går, blir väl ca var annan månad och de har sagt om vi behöver hjälp så är det bara att ringa så kommer de så fort de kan.
    Hans farfar med fru bor 40 min ifrån oss och har träffat han 2 ggr och skulle aldrig erbjuda sig att hjälpa till för det är så långt att åka till oss.

Lite skillnad i intresse bland våra föräldrar vilket är jätte tråkigt.

• fru kreativ

Oj! Trodde jag var ensam om detta! Det är nästan så man skäms över hur lite min mamma engagerar sig i mina barn och vårt liv. Hon har nog aldrig ställt en fråga om barnen tror jag. Om hon är här och pojkarna frågar om hon kan läsa saga el. dyl. säger hon blankt nej. Aldrig att hon skulle sätta sig med dem. Men sen är hon ju bara här absolut max en gång/år oxå..
    Trist!

• mammapåheltid

min svärmor har träffat sitt yngsta barnbarn 3gr o senast va när han va ca 4mån. hör inte av sig eller nåt. o vi har 3barn. vi klarar oss bra utan henne. Vi har farfar som ställer upp och morfar om det skulle vara nåt.

• Nadjis

Min sons farmor och farfar träffar noel minst 3 ggr i veckan.. Mormor som bor närmst träffar honom väldgt sällan. Ringer aldrig och frågar om hon kan komma för att träffa honom! Jag blir så lessen när hon inte verkar längta efter honom. Morfar bor en bra bit bort, men kommer hyfsat ofta.

• Nimbuz

Min sons farmor och farfar lyser med sin frånvaro i sonens livGråter

Sin farfar har han träffat 4 gånger på 20 månader och hans farmor 5 gånger.

Kom inte när han föddes, döptes eller fyllde år och telefon vad är det Skrikandes *ironi*
    Antons farmor åker ofta ner till sina 3 andra barnbarn men här var det 1 år och 4 månader sen hon var. Snacka om att göra skillnad på barnbarnen.
    Jag blir så ledsen för min sons skull när jag tänker på det och mår dåligt över det.
    Visserligen är det 25 mil till farmor och 35 mil till farfar men man kan ju ringa eller skicka något kort ibland.
    Känner mig glad över att han har en mormor och morfar som bryr sig och älskar honom Glad

Mamma till Anton 2oo4-12-o6
Svar på tråden Mor/far föräldrar som inte engagerar sig i sina barnbarn! Någon mer?