Mor/far föräldrar som inte engagerar sig i sina barnbarn! Någon mer?
Visste inte riktigt var jag skule lägga detta inlägg så det fick bli här....
Finns det någon mer som har det som oss!?!
Jag och min man har två små söta söner, och ibland känner vi oss bara så ensamma med våra barn!
Ingen som ringer och frågar om de kan få passa dom eller om vi behöver avlastning någon timme.
Ibland hör man våra vänner säga- Oooh.... mormor kom och hämtade barnen så vi fick dagen för oss själv! -SÅ UNDERBART DET MÅSTE VARA!! Har aldrig hänt oss och kommer aldrig hända heller...
Alltid får man pussla ihopa tiden så den ska räcka till för allt, göra massa saker när barnen sover eller så får en av oss åka iväg och den andra stanna hemma med barnen. Vi försöker ju att ta med barnen på det mesta men ibland passar det sig inte helt enkelt. Som att tex. att åka och storhandla.... två barn i ålder 6 månader och den äldsta på 2år... *hua* det kan vara en pärs att shoppa med dom...
Jag menar inte att de ska ha barnen ofta utan kanske en gång i måanden eller så.... min pappa har träffat 6 månaders killen TRE GÅNGER!! Är det inte skandal??
Känner mig bara så besviken på att de aldrig kan ställa upp och hjälpa oss....var bara tvungen att beklaga mig lite....