• ming

Vilken diskmaskin ska man köpa?

Jag vill verkligen ha en diskmaskin, men jag vet inte vilken man ska köpa.
    Har kollat lite på Electrolux diskmaskiner, men jag vet inte...
    Helst vill jag ha en vanlig vit (som inte ser för plastig ut), och den får gärna kosta mindre än 4000kr.
    Vad rekommenderar/har ni för diskmaskin?

Så det så!
  • Svar på tråden Vilken diskmaskin ska man köpa?
  • MSI

Håll lite koll på hur mkt de bullrar bara.. Skiljer rätt så rejält och ju billigare desto mer buller får man räkna med.

Köpte själv en electrolux ESF 6543 för ett par veckor sedan för knappa 5000 kr, inkl hemkörning och installation. Fungerar väl helt ok. Lite bullrig tycker jag nog allt att den är och ändå ska det tydligen vara en hyffsat tyst modell.

Men rent och fint blir det, och lätt att använda (bara en knapp så anpassar den själv allting annat beroende på hur smutsig disken är).

• abnocto

Jag röstar för Elektro-helios. Köpte en begagnad och den är helt underbar med massa finesser.
    Man kan fälla ned pinnarna i nedre våningen. Det får plats dubbla rader stora glas på övre våningen.

• väntar o längtar

Om ni har barn eller tänkt skaffa barn under tisperspektivet att ni ska ha diskmaskinen så rekommenderar jag starkt att ni skaffar en med knapparn på ovansidan och inte på framsidan.

Sen när det gäller märke så strunt i det utan kolla vilka funktioner och framför allt vilken desgin den har.

• Storasyrran

Har ägt två olika diskmaskiner och tycker att det är milsvid skillnad på inredning. Vi hade en Bosch tidigare, en billig maskin med tre diskprogram och ett sköljprogram. Det gick att få plats med massor och det blev rent. Nu har vi en Elektrolux (som fanns i huset vi köpte) som säkert kostade mycket mer, men det är mycket svårare att få plats, trots höj- och sänkbar korg. Dessutom tycker jag inte att det blir lika rent. Den är tyst, i och för sig... Får jag ohemult med pengar över någon gång skulle jag vilja ha en Miele. De är fantastiska.

Svar på tråden Vilken diskmaskin ska man köpa?