• Amatea

Viktigt med långt hår på småflickor?

Jag har nyligen klippt en kort tuff page på min 2,5-åring och möts nu av kommentarer- nää, har du klippt av hennes hår, det som precis började bli långt?
    eller
    nää, hon som var så söt innan!
    eller
    Men ni ska låta det växa ut igen?
    eller
    Men sen ska hon väl ha långt hår?

Jag tycker det är praktiskt med en kort frisyr på en liten tjej men många andra verkar tycka att det är viktigare att småtjejer är söta (och i det ingår tydligen långt hår).
    Vilken frisyr har era småtjejer? Är det viktigt med långt hår på småtjejer och i så fall varför?

• Svar på tråden Viktigt med långt hår på småflickor?
  • S vali s

Än så länge behöver vi inte bekymra oss eftersom Linn endast har ngr små fjun men annars är maken och jag helt klart överens om att Linn aldrig kommer att bli en "långhårig" flicka, tycker mest att det är opraktiskt med långt hår på småtjejer och föredrar en kort page el. ngt i den stilen

Den late får brått när det blir kväll
  • Såpan

Jag tycker det är jättefint med page på småflickor. Vi ska klippa vår 2,5 åring på tors och det blir vid örat. Hon har fortfarande tunt hår så det påassar nog bäst. Man ska ju få kamma håret på dom små liven också.

• Atikin65

Stora "lilltjejen" 4 år, har långt hår, eftersom hon vill det själv...ingen gnäll vid kammning och hon gillar även att sätter upp håret eller har toffs....lilla lilltjejen har däremot lite mera page, eftersom det blir väldigt lockigt och trassligt bak...hon är inte speciellt i varken kam eller toffsar....både är enligt mig lika söta :) Jag tycker man ska utgår ifrån vad barnet önska själv och  samarbetsförmåga vid kamning  och väljer frisyr efter det......

• ucka

nej...inte långt förrens de kan sköta det själva!

Det ska vara praktiskt (och fint)

• zoffelie

Min dotter ahr alltid haft långt hår,men det är för hon vill.
    För mig spelar det ignen roll...men jag tycker det finns många fina flickfrisyrer som inte är korta

Det behövs inget långt hår på flickor,men äldre verkar tycka det.!!!

• Amatea
    Aaliyah skrev 2006-08-08 12:39:29 följande:
    Varför skulle det vara viktigt?
    Ja, det är det jag undrar eftersom många jag pratat med tycker att min dotter är sötare i långt hår.

Zoffelie; men om hon alltid haft långt hår måste ju ni någon gång bestämt det så; hon kan ju inte sagt när hon var ett år att hon ville ha långt hår?
  • levlivet

Vår Rebecca är korthårig.. vi har klippt henne 4 ggr.Mvh Helene!

Min själ är som ett silkespapper.... tunn o skör...var rädd om den!
  • zoffelie
    Amatea skrev 2006-08-08 13:08:00 följande:
    Aaliyah skrev 2006-08-08 12:39:29 följande: Varför skulle det vara viktigt? Ja, det är det jag undrar eftersom många jag pratat med tycker att min dotter är sötare i långt hår.Zoffelie; men om hon alltid haft långt hår måste ju ni någon gång bestämt det så; hon kan ju inte sagt när hon var ett år att hon ville ha långt hår?

Hon har haft page också. När hon va i 2-3 års åldern. Så sanbbt växer ju inte håret och hon föddes inte långhårg

Dessutom så har faktiskt dottern väldigt fint och tjockt hår. Har flickorna tunnt hår så är det kanske inte lika praktiskt att ha långt hår.

Och såklart menar jag att det finns månag fina frisyrer som INTE är långa

• Mi na

Det har nog att göra med rädslan för att någon ska råka tro att det är en pojke. På samma sätt som flickor måste ha rosa så måste de även ha långt hår tycker vissa. Löjligt om du frågar mig.

Svar på tråden Viktigt med långt hår på småflickor?