Flygande jakob
Hej Hej.
Skulle vilja ha ett super enkelt recept på flygande jakob.
Någon som vill hjälpa mig??
Hej Hej.
Skulle vilja ha ett super enkelt recept på flygande jakob.
Någon som vill hjälpa mig??
Flygande Jakob
Ingredienser:
2 st kycklingfiléer
1 dl Jordnötter
1 paket Bacon
3 dl Vispgrädde
1 dl Chilisås
Gör såhär:
Skär kycklingen i bitar och stek den i en panna tillsammans med klippt baconen. Lägg bitarna i en smord form. Vispa grädden och blanda med chilisåsen. Bred över blandningen och gratinera i 225° ca 25 min. Strö över jordnötter efter halva tiden. Servera gärna med kokt ris eller annat som du gillar.
Godast med grillad kyckling + bananer
2 st kycklingfiléer
1 dl Jordnötter
1 paket Bacon
3 dl Vispgrädde
1 dl Chilisås
Gör såhär:
Skär kycklingen i bitar och stek den i en panna tillsammans med klippt baconen. Lägg bitarna i en smord form. Vispa grädden och blanda med chilisåsen. Bred över blandningen och gratinera i 225° ca 25 min. Strö över jordnötter efter halva tiden. Servera gärna med kokt ris eller annat som du gillar.
Lycka till!
Tror att jag och jacke83 har hittat samma recept
Jag brukar ta cashewnötter istället.. de blir lite mjukare och smakar bättre! Tips
ser ut som så, själv brukar jag hoppa över bacon.
ser ut som så, själv brukar jag hoppa över bacon.
jag brukar använda grillad kyckling, tycker det är godast
ser nu att det stod kycklingfiléer, jag brukar alltid köra med grillad kyckling jag oxå *ler*
Jag brukar servera jordnötterna i en skål bredvid. Om det blir mat över blir de så mosiga till dagen efter om de redan är blandade i maten.
Viktigt att påpeka att man inte ska frysa jordnötter för då blir de jätteläbbiga i konsistensen.
Byt ut grädden mot naturell yoghurt och kesella och jordnötterna mot solrosfrön så får du en samlare variant om du passar på att skippa baconet oxå
jag har alltid italiensk salladskrydda i såsen. Blir mycket godare då!
Jag kör viktvärktarvarianten som är lika god!
Istället för grädde så tar jag VV fraiche och ev solrosfrön ostället för jordnötter om man riktigt ska snåla.
Bacon har jag inte alls, inte innan VV heller!
visst ja, jag glömde..... har även ca 1 msk curry i den vispade grädden, och nåt krm vitpeppar. smaklig måltid!