• haho

vilket bröd kan jag ge som smörgås? till 9mån bebis

Vilket bröd kan jag ge till min son som är
    9 ½ mån som smörgås?
    Vill inte ge honom onyttigt bröd,det känns inte bra.
    Också funderar jag på leverpastej? är det bra att ha som extra pålägg istället för bara smör?

• Svar på tråden vilket bröd kan jag ge som smörgås? till 9mån bebis
  • NeasMamma

Vitt bröd kan man ge till barn. formfranska eller dyl. Leverpastej är väl  bra.

~Linnéa 12/12 2005~
  • Huskatt

Pågens Gottgräddat kör vi med. Hyffsat bra bröd med mycket fullkorn som ändå smakar gott.
    Leverpastej, ost, det spelar inte så stor roll.
    Varför ska barnet inte få äta smör?
    Du vet om att barn behöver extra fett för utvekling av hjärnan...

• Deeva

Liftar gärna med tråden om jag får
    Undrar också vad man kan ge för sorts bröd. Min son är förvisso 8 månader, men det där ljusa formfranskat känns sådär... Det blir så degigt när det kommer i kontakt med bebissaliv så det fastnar i gommen och känns inte jätteroligt. Jag tror på lite grövre bröd, är det ok tro?

• haho

jag funderar också på grövre bröd för det äter vi andra här hemma. Jo smör får han alltid på mackan men tänkte ge något mer ser så trist ut med bara smör liksom :)

• haho

min sambo köpte polar/hällkaka för han tyckte det var mjukt och såg gott ut för små barn, alltså är det inge problem att han äter det?

• FaithHeavenly

GRÖVRE BRÖD= AJABAJA

Det är deras magar som inte klarar av fibrerna!

Det bästa när de är så där små är ju smörgåsrån eller enkelt vitt bröd, rostat, tekaka, polarbröd etc.

Vi äter oxå bara grovt bröd här hemma men till de små känsliga magarna har vi BARA gett vitt.

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • Mizan74

Jag kör med polar/hällekaka till min som är 9 månader. Mjukt och lätt för han att bita av en liten tugga själv.

• FaithHeavenly

Det går jätte bra att rosta brödet bara lite så det inte blir så degigt i gommen men då inte så mycket så att det kan fastna i halsen.

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • sannapanna76

FaithHeavenly - Jo, riktigt små pluttar ska ju bara ha vitt bröd, men när de är 8-10 månader kan man ju börja med fullkornsvälling, och då även fullkorsbröd. Det säger vårt bvc i alla fall.

Svar på tråden vilket bröd kan jag ge som smörgås? till 9mån bebis