Inlägg från: FaithHeavenly |Visa alla inlägg
  • FaithHeavenly

vilket bröd kan jag ge som smörgås? till 9mån bebis

GRÖVRE BRÖD= AJABAJA

Det är deras magar som inte klarar av fibrerna!

Det bästa när de är så där små är ju smörgåsrån eller enkelt vitt bröd, rostat, tekaka, polarbröd etc.

Vi äter oxå bara grovt bröd här hemma men till de små känsliga magarna har vi BARA gett vitt.

Kvinnan är mannens ära (bibeln)
  • FaithHeavenly

Det går jätte bra att rosta brödet bara lite så det inte blir så degigt i gommen men då inte så mycket så att det kan fastna i halsen.

• FaithHeavenly

Pålägg går ju det mesta.

Leverpastej
    Böcklingpastej
    Kaviar
    Mjukost
    Ost
    Färskost
    Keso
    Tartex
    MASSOR finns det

• FaithHeavenly

Fast grovt bröd har olika betydelse... 
    Vi här hemma äter GROVT bröd...
    De tyska hårda, pumpernickel- varianten o de är INTE okej förrän barnen närmar sig 1½ år. 
    Jag håller mig till lagom "grovt" bröd till barnen även nu när minsta är 1½ år dock. 
    Har läst mycket om näringslära o är mag- tarmsjuk så jag vill inte riskera att barnen får knölig tarm för tidigt.

Dock ser jag till att brödet är osockrat oftast. Inte alltid men det känns som onödigt socker som inte ens smakar nåt extra... 

• FaithHeavenly
    haho skrev 2006-08-08 15:31:34 följande:
    han dricker ju fullkornsvälling utan problem så grövre bröd bör ju också fungera :)
    Om "grovt" bröd är "lingongrova" så är det ju absolut okej i mindre mängd men barnet ska heller inte få i sig fler än två tillfällen med fullkorn/per dag.
Svar på tråden vilket bröd kan jag ge som smörgås? till 9mån bebis