• Mia med 2

timanställd förskollärare/barnskötare, vad får ni i timlön?

jag jobbar i vikariepoolen som barnskötare och tycker jag får för lite i lön.. tänkte ta upp detta med "bossen"

vad får ni i lön?

• Svar på tråden timanställd förskollärare/barnskötare, vad får ni i timlön?
  • JennyL25

altså jag bor i Västerås. får bara 98 kr i timemn, är barnsötare. tyckjer det är lite lite

• looser

Jag bor i Sthlm-området och tjänar 105:-/tim när jag jobbar timmar plus semesterersättning. Jag är outbildad och jobbat i ca. 4 år på kommunala förskolor.

• olava

97,14 får jag i timmen har 16 års erfarenhet har gått barn och ungdom/vårdlinjen.Bor i östersund där löner är långt efter än i södra sverige

• Paincake

97 :-/tim får jag. Jag har ingen utbildning, men har jobbat varje sommar inom samma enhet sen 2002.

• Lola Jämtland

olava

Jäkla skillnad mellan våra löner, trots samma kommun!
    Iofs har du lite mer erfarenhet är mig....

//Nedräkningen har börjat....
  • olava

Lola: Ja! Ändå så tycker jag att jag har dålig lön, efter som jag alltid går på vik så halkar jag efter hela tiden. Får ju adrig chans till lönesamtal eller löneförhandla fast jag har rätt til det enligt facket.

• R Mutt

När jag vikarierar som barnskötare genom poolen i vår kommun är jag lönesatt till 97 kronor i timmen eller något sådant. Det är min "ingångslön" för jag har aldrig tagit några vik i förskola pga den usla lönen. När jag tar vikariat i skolan genom samma pool tjänar jag drygt en tia mer i timman och får framför allt betalt för fler timmar (planeringstid).

• R Mutt

Kan tillägga att det skumma är att jag räknas som behörig barnskötare men obehörig lärare. Jag pluggar lärarprogrammet med någon termin kvar.

• fialisastina

Jag fick 91kr/h + 12,50 kr i timmen i semesterersättning när jag vikarierade som barnskötare. Alltså 103,50 i timmen totalt. Tyckte det var helt ok! Ingen utbildning inom området, bor i V.Göt.

• LillaLinan

Där jag jobbade innan tjänade barnskötare 98:-/h och förskollärare 115:-/h

• Mia med 2

granskade min lönespec. och såg att jag hade fått semesterersättning oxå á 13,20/h extra, då blir ju min lön 105,2 i timman och det är ju inte så pjåkigt..

hade inte en tanke på sem-ersättning förän det nämndes här..

• R Mutt

Jo men semestersättning får ALLA som är timavlönade (och alla andra får betald semester) så den kan man ju inte räkna med. Semestersättningen ska inte räknas in i lönen.

• Mia med 2

r mutt: ok, fast det blir ju ändå mer betalt. jag jobbar ju bara extra i poolen nu parallellt med högskolepluggandet. som student så tänker iaf inte jag på semester på samma vis

• Soof

hej jag undrar en sak ....jag ska på intervju i morgon å skulle vilja veta vad man kan begära i månadslön när man är utbildad barnskötare?

• Ms Leia

Jag fick i våras 90,91 kr som outbildad timvikarie. Sedan är det semester.ers på det, så totalt 103.75 i timmen tror jag.

♥♥ Ms Leia, gravid i v 8 ♥♥
  • Soof

ingen som vet vad man kan begära i månadslön?

• JennyL25

oj vad mycket en del får. Jag är utbildad timvikarie men på pappret stod det outbildad så jag ringde poolen där jag jobbar och frågade varför det står så. Jag har ig i vissa kurser och då får jag tydligen mindre i lön ochså!!!!!!

Jag tjänar 98kr / timme.
    Tycker det är för lite. Har jobbat sedan 98

• Lola Jämtland
    JennyL25 skrev 2006-09-23 22:22:23 följande:
    oj vad mycket en del får. Jag är utbildad timvikarie men på pappret stod det outbildad så jag ringde poolen där jag jobbar och frågade varför det står så. Jag har ig i vissa kurser och då får jag tydligen mindre i lön ochså!!!!!!Jag tjänar 98kr / timme.Tycker det är för lite. Har jobbat sedan 98
    98 kr/tim låter mycket för mig som tjänar 92,12 i timmen. 2 års utbildning på barnskötarlinjen (Barn och Ungdomslinjen) o 10 års erfarenhet....
    //Drömmar är gratis....
  • LillaLinan

Soof: Ingånglönen för en utbildad förskollärare ligger ivartfall på 18500:-. Vet inte vad den är för barnskötare.

Svar på tråden timanställd förskollärare/barnskötare, vad får ni i timlön?