• Mia med 2

timanställd förskollärare/barnskötare, vad får ni i timlön?

jag jobbar i vikariepoolen som barnskötare och tycker jag får för lite i lön.. tänkte ta upp detta med "bossen"

vad får ni i lön?

• Svar på tråden timanställd förskollärare/barnskötare, vad får ni i timlön?
  • JennyL25

altså jag bor i Västerås. får bara 98 kr i timemn, är barnsötare. tyckjer det är lite lite

• looser

Jag bor i Sthlm-området och tjänar 105:-/tim när jag jobbar timmar plus semesterersättning. Jag är outbildad och jobbat i ca. 4 år på kommunala förskolor.

• olava

97,14 får jag i timmen har 16 års erfarenhet har gått barn och ungdom/vårdlinjen.Bor i östersund där löner är långt efter än i södra sverige

• Paincake

97 :-/tim får jag. Jag har ingen utbildning, men har jobbat varje sommar inom samma enhet sen 2002.

• Lola Jämtland

olava

Jäkla skillnad mellan våra löner, trots samma kommun!
    Iofs har du lite mer erfarenhet är mig....

//Nedräkningen har börjat....
  • olava

Lola: Ja! Ändå så tycker jag att jag har dålig lön, efter som jag alltid går på vik så halkar jag efter hela tiden. Får ju adrig chans till lönesamtal eller löneförhandla fast jag har rätt til det enligt facket.

• R Mutt

När jag vikarierar som barnskötare genom poolen i vår kommun är jag lönesatt till 97 kronor i timmen eller något sådant. Det är min "ingångslön" för jag har aldrig tagit några vik i förskola pga den usla lönen. När jag tar vikariat i skolan genom samma pool tjänar jag drygt en tia mer i timman och får framför allt betalt för fler timmar (planeringstid).

• R Mutt

Kan tillägga att det skumma är att jag räknas som behörig barnskötare men obehörig lärare. Jag pluggar lärarprogrammet med någon termin kvar.

• fialisastina

Jag fick 91kr/h + 12,50 kr i timmen i semesterersättning när jag vikarierade som barnskötare. Alltså 103,50 i timmen totalt. Tyckte det var helt ok! Ingen utbildning inom området, bor i V.Göt.

• LillaLinan