• imorgon är en annan dag

Torktumlare, inbyggd spishäll, ugn och stor kyl och frys måste inköpas! Vilka märken rekommenderar ni? Vilka skall vi hålla oss borta från?

Torktumlare, inbyggd spishäll, ugn och stor kyl och frys måste inköpas! Vilka märken rekommenderar ni? Vilka skall vi hålla oss borta från? Någon som har köpt från InterNet? I så fall varifrån och var ni nöjda?

• Svar på tråden Torktumlare, inbyggd spishäll, ugn och stor kyl och frys måste inköpas! Vilka märken rekommenderar ni? Vilka skall vi hålla oss borta från?
  • dinos

vi har i och för dig ingen torktumlare men vi har renoverat vårt kök och då köpte vi allt i gorenje och vi e supernöjda!!

vi köpte av www.trettio.se och dde gav oss ett bra paketpris för våra vitvaror.

Tack för rådet! Jag skall kolla det också!!! Hade aldrig hört talas om gorenje....

Någon mer?

• sommar2001

Vad jag vet har miele den största kylen, ligger på 400L. Gram har prisvärda ugnar & hällar. Beror på vad du vill ha för funktioner, om du vill ha ugnstermometer, start/ stopptid m.m

Tycker att Miele, Gram, Gorenje och AEG har de snyggaste produkterna.
    Ska du ha induktion så är det siemens och mieles nya som behöver minst ventilation så det kan ju vara bra att tänka på.

Skulle hålla mig borta från Indecit och Whirlpool. Dock bra kvalitet på Whirlpool men produkterna känns så plastiga.

Sen skulle jag satsa mina pengar på en frostfri frys.

Lycka till.

Tack sommar2001, det skall jag ha i åtanke... vi vet inte riktigt vad vi vill ha, definitiv en frostfri frys dock... Känner att det är svårt att vara kräsen då jag alltid haft jättegamla vitvaror och ingen diskmaskin...Visste inte ens att det fanns ugnar med start/stopp tid, hi, hi....

• Noddes

Hej!
    Vi ska också köpa nya vitvaror till köket. Fast när det gäller att beställa från nätet tycker jag att det är så svårt att se på bilderna hur de rostfria varorna egentligen ser ut! Finns ju allt från stela stålfärgen á la storkök till borstat stål och randigt aluminium.

Jag tycker också att gram har mycket fina produkter. Whirlpool är ganska prisvärda.

• Rosa84

Vi köpte nya vitvaror för några månader sedan. (tvättpelare, diskmaskin, spis, fläkt & kyl/frys.)
    Jag hade blivit väldigt "kär" i Whirlpool. Men hört mkt negativt om det från såna som har & har haft det. Även försäljaren vi pratade med tyckte att vi skulle lägga lite mer pengar på något bättre märke istället.
    Valde Cylinda på allting förutom spisen som är en electrolux med stor & liten ugn i samma. & är helnöjd!

• cicci85

Min morbror jobbar med sånt å han säger att de bästa är Electrolux och Electrohelius som är tillverkade i Sverige. Man måste kolla så att de är tillverkade här, de som är gjorda utomlands håller inte lika hög kvalitet...
    fast jag har bara frågat om kyl/frys...

• sommar2001

Fast, det finns mycket som inte är tillverkat i sverige som är bra. Kollar man på Electrolux så gör de idag endast några modeller av spis, kyl & frys i Sverige..
    Sen har du ju Cylinda som har en del modeller (tvätt & disk b.la) som tillverkas i sverige av Asko, ett märke som kanske inte många känner till.

Hur som helst spelar inte tillverkningslandet sån stor roll idag, utan modellerna. Något tillverkat i Polen eller Italien kan vara bättre/ mer prisvärt än ngt som tillverkas i Sverige och tvärtom.
    Electro Helios, Husqvarna, Aeg m.fl ägs av Electrolux. Skillnaderna förutom design och pris är hur "exklusiva" modeller de har med olika funktioner, tillverkningsfabriker m.m.
    Men "samma" spis har olika pris beroende på märke.

Cylinda är endast ett märke idag och tillverkningen sker hos Asko, som även hänger ihop med Upo.

Och så vidare..

Åk ut och titta hos de olika kedjorna eller fackhandlare och kläm, känn, fundera, läs på själv i kataloger så hittar du det du vill ha och är du nöjd spelar det ingen roll om nägon annan är missnöjd med märket..

Nä nu blev det långt ska fortsätta min flyttstädning.

• mava

Citerar sommar2001: Skulle hålla mig borta från Indecit och Whirlpool. Dock bra kvalitet på Whirlpool men produkterna känns så plastiga.

Vi hade en Whirlpool kyl som var inte ens 2 år, den gick sönder ingen garanti kvar så det var bara att hosta upp ett par tusen och köpa en ny, nu satsade vi på kvaliten istället, tror man har igen det sen.

• Pokergirl

Vi har husqvarna i svart, supersnygga men dyra, spisen, dubbla ugnar, gick bara den på 16000, och kvaliteten är tyvärr inte klockren, känns lite budget faktiskt.

Svar på tråden Torktumlare, inbyggd spishäll, ugn och stor kyl och frys måste inköpas! Vilka märken rekommenderar ni? Vilka skall vi hålla oss borta från?