• smilli vanilli

Förslag på 7-sitsig bil

Hej!

Vi är på jakt efter en större bil...eftersom vi till våren blir 5 st i vår familj så kommer alla platser i vår volvo 850 att vara upptagna. Vi har ofta en farmor eller morfar eller liknande med oss i bilen så det känns som om vi måste ha en bil med fler platser i. Vill hellst ha en chrysler Voyger, men min man tycker att den är för dyr att ha! Så jag tänkte höra om ni har några bra förslag på bilar???

• Svar på tråden Förslag på 7-sitsig bil
  • ebben

Finns ju begagnat!
    JAG gillar citroeng c8? tror jag den heter!! men vet ej hur bra med förvaringsutrymme den har.men 7 säten...... jag vill ju rymma en vagn bak med.

• Vännen

Chrysler blir de för oss! vi blir snart 5, från att ha vart 3 i familjen. Hoppas vi kommer att gilla den, valet föll på den pga att den har störst lastutrymme då man kan skjuta fram soffan som är längst bak..
    lycka till!

• IsaCMoJs

Opel Zafira är en 7 sitsig bil !

• ebben

VI ÄR 5 i familjen redan o klarar oss bra med en renault megane kombi årsmod-00,som vi köpte splitt ny då! Rymmer tvillingvagn bak o att handla alldeles för mycket,enligt min man .....
    jag vill ju gärna ha ett barn till om ett par år-och i så fall ryms vi INTE i den vi har........

• Elfan

Vi har en Citroen C8 med 7 säten (går även att få med 8). Har haft den snart 2 år och är jättenöjda. Vi är 6 i familjen och med alla säten i blir det ganska lite packutrymme men det löser vi med takbox eller släpkärra vid långfärder.

• ebben

Elfan-rymmer ni en "vanlig" vagn typ brio kombi?? där bak?

• pellesmatte

vi har oxå en opel zafira, är jätte nöjda, tror att det är en -99,aldrig nåt krångel.

• Elfan

ebben> Vi har oftast ett säte urplockat och då kör jag bara in vår Brio - behövde alltså inte fälla ihop den.

• Selmas

Vi har en Toyota Avensis Verso. Har plats för 7 pers samt fick även in lite packning & en Babytravel syskon Jogger med en liggdel i bagaget bakom sista sätesraden. Det ni!!!
    Vi är gör nöjda!!!

• vetegrodd

VW Sharan, Seat Alhambra (som vi har) och Ford Galaxy är alla "samma" bil. Dvs de utvecklade den tillsammans. Seaten och Sharanen är EXAKT likadana, de har bara bytt ut loggan. Vår Seat -02 med 1.8T och automat drar 1 L milen i blandad körning och det tycker vi är ok. Utan automat drar den ju såklart mindre.

Kan rekommendera dessa bilar. Små i yttermått, stora i innermått. 5 säten kan plockas bort för ett superstort bagage eller som vi som tagit bort de 2 bakersta.

Ser man bara till att ha rätt årsmodell så har de alla tänkbara säkerhetsgrejer också med tex ESP (som var krav för oss).

Annars finns Citroen c8, Peugeut 807, Renault Espace, Renault Grand Espace etc.

Vill man ha en liten 7 sitsig finns det ju massor fler men de har oftast fällbara säten och de är hemska att sitta i, men några kanske har bra: Mazda 5, Renault Grand Scenic, Opel Zafira etc.

• ebben

OT -fast å andra sidan är barnen rätt så kinkiga nu.o min man VÄGRAR att ha ett TILL barn ......som det verkar nu. MEN man vet ju hur det är ,sånt ändras ju ...... .
    Vi får se......

• muulin

Mitchibitsi (har absolut ingen aning om hur de stavas!) Grandis är stor och fin =)

• muulin

tror space wagon finns i 7sits också.... Riktigt härlig bil!

• Master J

Chrysler Voyager lär vara perfekt och dessutom det moderna orginalet till denna typ av minibussar. Kvaliten är klart godkänd reservdelar likaså både nytt och begagnat. Men akta er för Mercedes Chrysler service. de vet att ta betalt. Visst finns det liknande europeiska bilar men som sagt tidigare enbart bleka kopior.
    Biltypen som sådan ger oavsett motorval ca:1,o liter/mil. De är dessutom lätta att finna begagnade till riktigt vettiga priser. Om begagnad försök att kolla växellådan extra noga.

• Jan 39

Köp en Toyota Previa ! Rymlig, snäll, förebild för WW Sharan men står aldrig någonsin på verkstad för annat är regelbunden service.
    I Åkersberga har vi en Toyota Previa som gått 120.000 mil utan en enda reparation.

Svar på tråden Förslag på 7-sitsig bil