Inlägg från: Runguska |Visa alla inlägg
  • Runguska

~*~ nattsnack ~*~

Vettigt vet jag inte om det jag har att säga är. Sitter mest här för att jag är sur, dels på mitt lakan som gick sönder nyss (rör för mycket på mig) samt på att fläkten vi har i sovrummet låter så mycket. Jag stängde av fläkten, men då höll jag på att bli tokig på värmen istället...

Bra att sitta vid datorn i alla fall verkar det vara. Hur jag sedan ska orka upp till min löpträning i morgon vet jag inte. Men det löser sig säkert.

• Runguska

Min löpträning är när jag själv väljer att ha den... problemet är bara att blir det för sent blir det så varmt. I och för sig gör det inte så mycket att det är varmt, men det går åt mer vätska och det är skönt att komma ut utan vatten flaska. Hoppade över träningen idag pga. träningsvärk så jag känner att jag vill ut imorgon. Annars blir det lätt att hoppa över på grund av någon annan fånig orsak senare.

Ja, det får verkligen gärna bli lite svalare nu. Jag har absolut inget emot värme, men som du säger är det nog inte byggt för denna temperatur här i sverige. Som sagt var har inte jag så mycket emot värmen (mer än då jag ska sova) men jag vet många som mår och har mått jättedåligt hela sommare så för deras skull får det som sagt var gärna svalna av.

Lite regn vore trevligt också. För någon dag sedan tog jag en dag i skogen och letade svamp och plockade bär. Det blev någon liter blåbr, men det var ganska glest mellan dem. Svamp såg jag inget alls av, de behöver säkerligen regn nu för att komma upp. Lingeon verkar det bli mycket av dessbättre - men de är väl lite mer för torka och sol antar jag. Om några veckor så blir det väl till att plocka mycket lingon då. Synd bara att det är svampen som är godast. (Jag plockar och ger bort bären till släkten...)

• Runguska

Jo, jag bor ganska nära skogen. Får väl promenera en 30-40 minuter först, men det är det värt! Det finns inte mycket som är skönare än en heldag ute i skogen tycker jag och det är väl bäst att passa på innan jakten drar igång!

Skogsbränderna har nog varit (förhållandevis) få i år, på många ställen är ju gräset mer brunt än grönt dessvärre. Kanske har människor blivit duktugare på att inte elda - eller så orkar ingen i värmen.

• Runguska

Nu kom tidningsbudet precis. Inte för att jag prenumererar, men vi fick en lapp om att vi kunde få ett år för något ytterst lite rabbaterat pris. Usch, känns som dags att sova när tidningen levereras... Men så jobbigt att komma från datorn bara eftersom jag ändå inte kommer kunna sova på någon timme säkert.

• Runguska

Äntligen något (enbart) positivt. Ett paket jag väntat på ett tag nu har äntligen dykt upp på postens hemsida där det går att spra paket. Imorgon vid 14-tiden kommer jag kunna hämta ut det! Jag vet inte om det intresserar någon, men det är frimärken jag beställt. Jag samlar och jag hoppas och tror att jag gjort ett riktigt fynd den här gången. I morgon lär jag upptäcka om så är fallet...

Ni som jobbar - jobbar ni "alltid" natt eller är det skift?

• Runguska
    Carro: Det är förhållandevis "enkelt" att hålla på med hobbys och annat just nu eftersom jag går hemma med aktivitetsersättning i väntan på arbete. I och för sig har jag alltid varit igång och gjort "saker" istället för att vara social eller likanande. Jag gick hellre ut i skogen efter skolan än umgicks med kompisar i högstadiet exempelvis. Aja, det går lite i perioder och jag har väl en bra period nu. Bäst att rida på vågen så att säga... 
  • Runguska

De springer ju så på TV att det räcker och blir över för alla oss här på FL! Usch, reumatism låter jobbigt - speciellt som du är gravid. Hoppas energin finns då barnet är fött så ni får en fin tid och du slipper må dåligt eller vara trött.

• Runguska

Vill ha bebis nu: Hoppas filmen är bra! Ha det gott och sov så gott när du får möjlighet.

• Runguska

Carro: Jag hoppas du får hålla dig fri från inflammationer så du får må så bra som möjligt! Skönt att du ändå verkar ha det drägligt i det hela. När jag läser texten tycker jag det verkar jätteläskigt, men det är väl alltid så med det "okända" antar jag. Som sagt var hoppas jag att du får må så bra som möjligt!

Nu måste jag nog försöka slita mig från datorn innan det blir allt för ljust ute - då blir det ju rent hopplöst att sova tycker jag.

Ha det så gott alla!

• Runguska

När det gäller arbete så har jag aldrig arbetat mer än som vikarie under sommrar eftersom jag studerade fram till förrförra terminen. Terminen innan den så mådde jag inte bra utan gick till universitetets kurator/sköterska. Hon fixade remiss till psykolog och jag fick gå igenom en utredning. Efter ett halvår ungefär fick jag diagnosen Aspergers Syndrom vilket väl kom som en chock.  Inte för att jag inte trodde något var fel utan att alla bitar plötsligt föll på plats. Eftersom jag halkat efter i studierna hoppade jag av och har varit sjukskriven (utan ersätttining) sedan september förra året. Runt december kom dock räddningen i form av att jag fick aktivitetsersättning så nu har jag inkomst i alla fall. 5300 i månaden - inte mycket, men 5300 mer än de 0 kronor jag fick som sjukskriven!

• Runguska

Det är skönt att kunna greppa och komma frammåt istället för att i blidhet stampa på samma plats och därmed gräva ner sig i bekymmer. Okej, det blev jobbigare ett tag och är fortfarande jobbigt, men jag tror att det kommer bli bättre och bättre på sikt med vetskap om vad som är problematiskt och hur de problematiska situtionerna ska undvikas.

Att få diagnos sent är jobbigt. Fick min nu vid 23 och ibland känns det rent ut sagt för****t och orättvist. Å andra sidan, bättre nu än ännu senare eller aldrig!

• Runguska

Jag är (tvärr) fortfarande vaken eftersom min man är förkyld och ligger och "låter" i sängen.

Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~