Inlägg från: Carro |Visa alla inlägg
  • Carro

~*~ nattsnack ~*~

Låter alldeles perfekt, bättre med lite mer intima bröllop..

Jag vet att det är jättejobbigt när man är igång och försöker skaffa barn, man vill att det ska lyckas direkt!!
    Men det brukar ta upp till ett år innan man lyckas utan att man behöver oroa sig..

Har du försökt att kolla din ägglossning med t ex äl test eller genom att tempa?

Jag kan verkligen rekommendera att tempa istället, man lär känna sin kropp/menscykel jättebra på det sättet!!

• Carro

Det är inte jobbigt att tempa Glad

Jag fick börja med det när vi påbörjat vår utredning, och gjorde det under 3 månader..
    Det var faktiskt riktigt intressant!

Jag fick med mig papper hem som jag skylle fylla i som ett diagram.

På varje papper så fanns där vågrätt 40 dagar (har jag för mig), dag 1 var dag 1 i cykeln och när man haft en cykel så och fick mensen igen började man om på ett nytt papper.
    Lodrätt så fanns där tempsiffror.
    Det började på jag tror 35,5 och sen var där ökning med 0,1 grad per steg upp till 41 grader tror jag det var.

Under siffrorna danns där rutor där man skulle kryssa i de dagar man hade mens och de dagar man hade sex.

Det låter kanske lite invecklat med jag ville börja med att förklara hur pappert såg ut Skrattande

Jag vet att det finns en sida på nätet som heter fertility friens, har aldrig använt den själv med tror den ska påminna om papperna jag fyllde i.

Iaf, varje dag, ungefär vid samma tidpunkt så skulle man tempa.
    Det var väldigt väsentligt att det var innan man steg upp ur sängen.

Sedan så satte jag ett kryss på det gradantal som stod och den dagen i cykeln det var och så gjorde man varje dag.
    När man hade äl så såg man att där var en dip där tempen gick ner med ett par tiondedelar och sedan så steg tempen ungefär en halv grad högre än vad den brukade ligga på innan äl.

När sedan mensen var på g så såg man att tempen började sjunka till den nivån igen.

Efter 3 månader så såg jag mönstret och visste precis när jag hade äl, det var mycket lättare att pricka in.

Om du skulle testa att tempa;
    Många tror att man har äl när tempen höjs efter dippen och det är HELT FEL!!!
    Man har alltså äl när dippen är!

Jag ska se om jag hittar tempsidan så du får se på ett ungefär vad jag menar Glad

• Carro

Ngn vaken inatt som vill fördriva tiden en stund med lite skitsnack? Glad

• Carro

Vad trevligt att ngn annan också vill snacka lite!

Jag är också uttråkad, det blir lätt det när man är vaken mitt i natten tyvärr..

Varför är du vaken nu då?

• Carro
    veronicaq;
    Härligt! Skrattande

Varför är du vaken nu då?

Trakka;
    Hur långt gången är du?

ååh, det är väl underbart med flugor?
    Vi har dom 2 sista veckorna haft invasion av bananflugor i vårt kök!!
    Vi fattar inte alls var dom kommer ifrån..
    Jag trodde att det kanske kunde vara ngt gammalt som låg och luktade gott för dom i avloppet, så jag rensade det och la delarna i klorin ett tag plus tvättade av sophinkarna samt insidan av skåpen där vi har sophinkarna med klorin..
    Det hjälpte förvisso, men helt har vi inte blivit av med dom *suck*
  • Carro
    veronicaq;
    Ojoj, det lät spännande Flört Skrattande

Jadu, dels har jag mina vanliga vadkramper som håller mig vaken och dels är jag gräsänka inatt och har svårt att sova pga det..

maken har en herrorden tillsammans med ett gäng barndomsvänner och dom träffas en gång om året så han är iväg på det..

Uttråkad som jag är så fick jag lite tidigare ett ryck att färga håret..

Jag färgar alltid med rödbrun henna eftersom vanlig röd färg inte fäster i mitt hår plus att håret mår bättre av henna..
    Men, det ska ju tyvärr sitta i ganska så länge och man ska gärna få håret varmt för då fäster det bättre, så jag har allt hår invirat i gladpack, gissa om jag ser ut som en tvättäkta idiot med all gladpack på huvudet? Cool
  • Carro
    Trakka;
    När har du bf?
    Jag fattar inte vafan det är med små irriterande flugor av alla dess slag, varför ska dom ALLTID surra en i örat?
    Jag blir tokig på det!
    Och hur jäkla mycket man viftar bort dom så kommer de tillbaks igen..

Getingarna är heller inte roliga i år, dom verkar vara ovanligt aggresiva..
    Jag vet flera st som har blivit stuckna helt oprovocerat..
    Mamma och jag stod och pratade en dag t ex, hon stod helt stilla, men ändå som kom en geting och stack henne!

pepparpeppar så har jag sluppit det, jag är så himla rädd för getingar Ledsen
  • Carro
    Trakka;
    Jag fattar inte dom som har så extremt många besökare i sitt krypin!
    Men jag har en liten teori..
    Jag tror att många av dom som kommer upp i så många inlägg skriver mycket i det allmänna forumet plus gör en hel del omröstningar och därav kollar många på deras sida..

Tycker du gjorde rätt som skickade iväg killen!
    Jag tycker det är såååå tråkigt med dom tjejer som tycker att gubben minsann också ska vara nykterist under graviditeten..
    Varför? Dom är för fan inte gravida!
  • Carro
    veronicaq;
    Tyvärr så har maken med kameran på träffen och med min mobil blir bilderna helkassa så det är inte lönt att ta med den Fundersam

Ser på klockan att det är dags att skölja ur håret, jag är tillbaks om en stund!!
Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~