• Anonym (kris)

Lösa dyra lån och krediter

Jag och min sambo har varit i ekonomisk kris rätt länge och allt blir bara värre. Vi har lånat och tagit krediter för att kunna överlev i princip och nu har vi inte råd att betala allt varenda månad. Skulle behöva ta ett större lån, typ 140 000, för att kunna lösa allt.
    Är det nån som lyckats få ett lån, genom freedom eller liknande, trots många andra krediter, just för att kunna lösa dessa???
    Tacksam för svar för vi går snart under...

• Svar på tråden Lösa dyra lån och krediter
  • janne j

Har du snackat med din bank om ni har möjlighet att låna via dem för att betala bort alla era småskulder eller har ni fått avslag från dem?

• Anonym (kris)

Min sambo har ett lån på runt 50 000 hos banken och de vill inte höja det. Tyvärr är jag inte kreditvänlig själv.
    Vet att det blir dyrt i längden med sk snabblån, men det känns just nu som den enda möjliga lösningen.

• Micke Geting

Kolla med till exempel SEB. Dom liksom många andra banker lånar mer än gärna ut pengar för att lösa andra krediter.
    Givetvis ska man inte ha betalningsnamärkning och ha en fast inkomst, men annars är det nog fritt fram.

• Anonym (kris)

Okej, tack för tipset!
    Fler?

• lurv

Är någon av er med i facket så kan ni prova att söka ett medlemslån på banken. Har ni kollat med Ikanobanken, Skandiabanken och ICAbanken också. Ligger kanske lite högre i utlåningsränta än "vanliga" banker men mycket mindre än snabblåneinstituten.

• Anonym (kris)

Problemet är väl att söker man lån så tar de ju kredtitupplysning och då ser de ju hur många förfrågningar som ställts på personen under det senaste året. Har man för många så nekar de ju. MEn det kanske funkar bättre om man går in på banken då, eller ringer...

• lurv

Alltid bättre att träffa folk öga mot öga vad det än gäller! Förklara dessutom vad ni ska ha lånet till. Ni kan också be dom att lösa era krediter direkt så ni inte ens får pengarna i handen.

• Micke Geting

Som sagt. SEB bryr sig inte och dom har bra ränta.

• Anonym

Micke Geting- Är de villiga till huslån oxå? Tex om en av oss har en prick? (dock ingen skuld).

Svar på tråden Lösa dyra lån och krediter