Hur gör ni med TV:n i närheten av era spädbarn?
Visste inte under vilken avdelning jag skulle lägga detta, men prövar här!
Jag undrar, som rubriken lyder, hur ni gör med att kolla på TV när ni har hand om era spädbarn. På BVC brukar de ju gärna påpeka att TV:n kan ge för mycket intryck för barnet och att det kan bli stressat, samt att strålningen från TV:n är dålig, och att dessa faktorer gör att man inte ska ha barnet i närheten av TV:n överhuvudtaget.
Samtidigt så brukar de mammor (och pappor) jag känner gärna handha sina småttigaste framför TV:n, eftersom det är så skönt att sitta och glo på något medan man ammar/flaskmatar, och av den anledningen att man ju faktiskt inte så lätt kan fixa sig andra nöjen än att se på TV och film när man har dessa små knyten att ta hand om.
Så, det jag alltså undrar är, på hur stort allvar tar ni de här råden? Hur har ni märkt att era barn påverkas av TV:n? Är ni restriktiva med TV:n i närheten av barnet, eller kollar ni som vanligt med barnet i famnen?
Miranda (2 månader imorgon) verkar i det närmaste tycka OM att se på TV. Har vi henne i sittern vänd från TV:n i vardagsrummet vrider hon på sig och ska absolut titta, och skriker hon brukar hon tystna om hon lyckas sno sig en blick på TV:n... Hon har inte svårare att somna än vanligt om hon är eller varit vid TV:n. Svårt att veta hur man ska göra tycker jag!