• Amberina

Fodrade eller ofodrade galonvantar på dagis?

Min dotter ska börja på dagis i september och jag tänkte köpa galonvantar till henne och det finns ju både med och utan foder, vilket ska jag köpa? Kanske är lika bra att ha ett par av varje sort, hur har ni gjort?

• Svar på tråden Fodrade eller ofodrade galonvantar på dagis?
  • Vombell

Min första tanke är att köpa ofodrade. Om det skulle avra jättekallt och det behövs galonvantar kan man ju alltid ha fingervantar under. Kanske blir för varmt med fodrade?

Har dock aldrig haft galonvantar till något av mina 4 barn så jag är ingen expert, bara klurar lite fritt.

• CrazyMagpie

Har haft båda varianterna till min tjej och vet ärligt talat inte vad som är bäst!

De med fleecefoder är ju smidiga att använda för barnet då det bara är ett par handskar att ta på men samtidigt så är de ju svårare att få torra om de blir blöta inuti...
    De ofodrade kan man ju välja själv på ett annat sätt hur mycket som behövs under, men det blir förståss bökigare om barnet vill ta av och på handskarna själv när de är ute...

Ang. "vanliga" vantar gnerellt måste jag få passa på att tipsa (hoppas det går bra?) om vantar i ull-trikå iom att de vämer även om de råkat bli lite fuktiga!

• Nervis

Det slutade med att jag klippte av fodret i min dotters då det blev så korvigt. Min dotter har så små händer. Hade istället fingervantar i de utan foder.

funka bäst tycker jag

• moppet

Jag köpte fodrade, mest för att dom var superbilliga och jag köpte därför flera om dom blir blöta. Har fått för mig att om det är så varmt att man kan ha ofodrade utan vantar i så är det så varmt att man lika gärna kan vara barhänt. Har dock inte börjat använda dom ännu så det är bara en gissning.

Största problemet tycker jag är att alla galonvantar är så stora, finnns ju inga som passar bra på en 1-åring!

• Nervis

håller med moppet om det där att de är så stora! Var därför jag köpte ofodrade oxå. tyckte det blev lite bättre då...

Svar på tråden Fodrade eller ofodrade galonvantar på dagis?