Inlägg från: mina små kämpar |Visa alla inlägg
  • mina små kämpar

ormbett?

min katt måste ha fått ett bett på baktassen trampdynan är dubbel strl och hela benet, hon tvättar sig ungefär mitten på benet men jag ser inget sår, hon morrar när man vill titta så det gör ont men hon haltar inte så därför tror jag inte att det sitter i själva tassen hon sover en hel del men äter o dricker som hon skall prata med vet nu han sa att vi kunde vänta eftersom hon äter o dricker o att det nog kunde vara ett ormbett men behöver hon ingen medicin el klarar kattens kropp av att ta hand om det själv är ganska orolig för henne

• Svar på tråden ormbett?
  • mina små kämpar

jag har nu ringt även jour vet, eftersom nu har även svullnaden spridit sig till fram benet men hon sa så här vid ormbett så brukar katten kunna klara av det själv de första 3 dygnen är kritiska jag skulle ej åka in med hon eftersom hon äter o dricker men jag skule låta henne vara instängd så att hon inte går för mycket för då kan det gå till hjärtat ( giftet ) det fanns inget annat visst de kunde ge kortison om svullnaden blev värre men det hjälper just mot svullnad o inte giftet så nu sitter vi här o hoppas på att min favvo pisse ska greja detta

• mina små kämpar

nu ikväll åkte jag in med hon till jourvet, hon sa att hon aldrig sett en så svullen misse av ormbett, fick mediciner men det tar ju ett tag innan man vet om katten verkligen grejer detta, denna vet sa att man bör åka in direkt vid ormbett, trots att hennes kollega sa i förrgår per telefon att vi kunde vänta och se, idag blev katten kraftigt försämrad av svullnaden hela ansiktet börja bli stort så därför stack jag iväg rädd för att hon ev skulle svullna till luftvägarna

• mina små kämpar

idag dog våran älsklings misse hon blev bara 1.5 år, jag och mina barn har grinat hela kvällen, jag ringde jourvet nu ikväll då jag såg att andningen var ansträngd han sa att det bara fanns en sak att göra och jag höll med orkar inte se katten lida mera, inte ens kortisonet tog svullnaden av ormbettet vilket det brukar göra, antagligen var hon överkänslig vet, sa att det brukar inte bli så illa av bett, i alla fall vi kastade oss i bilen med katten men när vi kom fram var hon död

• mina små kämpar

nyssel ja det känns sååå tomt, jag och barnen vaknade med svullna ögon idag vi grät så mycket igår, du har tur att din katt blev biten i ansiktet min blev i benet /tassen vilket är det värsta stället eftersom då pumpas giftet ut till övriga kroppen när den går. vetrinären sa att det är ovanligt att de dör av ormbett antagligen var hon väldigt känslig för giftet, hoppas din katt kryar på sig

• mina små kämpar

riara tack ja att det kan göra så ont men man fäster sig så de är ju en stor del i vår familj, katten som dog lämnade 2 kattungar efter sig på 5 v, så det känns som att vi har lite kvar av henne i dem, och vi skall behålla dem båda, det som jag tycker är värst är att hon led de 2 sista dygnen, jag önskar så att vetrinären sakt i lördags vart det barkade hän men hon ville vänta och se, jag har otroligt svårt att se ett lidande djur jag som normalt knappt gråter bryter ihop totalt då, och särskilt då när det gäller sina egna, igår var min tanke tom att jag kan inte ha djur för jag fixar inte att dom dör men så har väll de djurägare som mist sina djur känt,

Svar på tråden ormbett?