Söker någon som är/har varit timanställd lärare??
Jahapp.. då ska man ut på sin första tjänst då.
När rektorn på skolan ringde och undrade om jag ville ha ett av jobben de lyst ut (och som jag varit på intervju för) sa han att det var en tjänst på 100% i två månader.
Även i det mailet han skickade till mig som jag skulle svara på för att han ville ha en skriftlig bekräftelse stod det att det gällde en tjänst på 100%
När jag i måndags fick hem anställningsavtalet som jag skulle skriva på, framgick det att jag är timanställd och inte månadsanställd som jag trodde. Nåja, tänkte jag, det funkar väl lika bra. Så jag skrev på och skicka in avtalet.
Idag fick jag mitt schema. Jag ska undervisa 13 klocktimmar i veckan. Det är alltså dessa 13 timmar jag ska skriva i mina timrapporter som jag lämnar in.
Sen, om jag fattat det rätt (??), multipliceras detta med ett tal som min lön sen beräknas på. Detta tal har jag fått för mig är 2, någonting.... Men vad?? Hoppas någon kan svara på det!
Om det är precis runt två så ger det lön för 26 timmar i veckan... det är ju långt i från 100% ju!! *grr*. Räknade för skojjs skull ut om det skulle vara så mycket som 2,5 så blir det lön för 32 timmar i veckan. Det är ju bättre, men knappast heltid det heller.
Finns det någon som kan bringa mer klarhet i det här?
Skulle ringa facket, men medlemsjouren stängde klockan 15.
I värsta fall får jag ju vänta och höra i morgon, men det hade varit skönt att bearbeta det nu... och slippa ligga vaken i natt och grubbla