• Maddo77

Vem tipsade om Naturligt Progesteron?

Ja, som sagt, vem var det som skrev ngt om Naturligt Progesteron i någon av trådarna här. Har letat igenom de flesta men kan inte hitta inlägget! Skulle vilja ställa ngr frågor till dig, skriv gärna i min gästbok eller skicka ett meddelande. Mvh Maddo

• Svar på tråden Vem tipsade om Naturligt Progesteron?
  • vittel

Det var inte jag men jag använder det så jag skriver ändå ;)
    Jag använder en kräm som jag köpt på www.ortagubben.se som heter at last naturals Wild Yam Gel.
    Min homeopat tipsade mig om den, har bara använt den i en månad så det har inte blivigt något jätteresultat ännu men jag har hört att den ska vara bra.

• Maddo77

Tack för ditt svar! Var inne på deras hemsida och beställde, men när jag sökte på naturligt progesteron kom det upp en annan kräm, så jag beställde den i stället för den som du skrev. Får man fråga varför du "tar" krämen?

• vittel

För att jag har pco som blivit värre med varje graviditet (har haft flera mf) så det ska hjälpa till att stabelisera mina hormoner så jag kan bli gravid igen :)
    Den krämen jag använder är den renaste som finns i Sverige (har letat i flera månader) alltså den som innehåller mest Wild Yam (= naturligt progesteron) och minst tillsatser.
    Vilken kräm var det du beställde?

• Maddo77

Ginesis Yes! Women's Balansing Creme hette den som jag beställde, den innehöll oxå Wild Yam har jag för mig. Jag har själv oxå haft flera MF, och känner att jag får ta till ngt annat eftersom sjukvården inte kan/vill göra så mkt mer för en. Ska du ta Progesteron vagiatorer oxå när du blir gravid?

• vittel

Jo du har rätt den innehåller också Wild Yam. Det är bara jag som är lite petig med det här med tillsatser, jag vill inte ha det i produkter jag använder ;)
    Jag går hos en homeopat som hjälper mig med pco:n och att bli gravid så jag vet inte vad hon kommer ordinera när jag väl blir gravid men jag tror inte att det blir vagiatorer.
    www.osynligabarn.se

• vittel

Den krämen jag använder smörjer man sig med två gånger om dagen på ställen där man har tunn hud tex insidan av låren. Forskning har visat att kroppen tar upp progesteronet mycket lättare om man smörjer det på huden än om man äter det. Krämen ska hjälpa till att balansera hormonnivåerna och på så sätt ska jag få lättare att behålla ett barn. Men man får inte använda den om man redan är gravid.

• jamis

Måste man sluta använda krämen om man blir gravid?

Måste man veta att man har dåligt med progesteron för att använda den? kan det bli för mycket. Jag fick ett MF och har högt antal TPO-antikroppar och vet att det kan påverka. Vet inte om det finns nåt annat fel på mig

• vittel

Nej, man ska inte använda den krämen jag använder när man blir gravid. Man ska inte heller använda den vid mens. Alltså jag smörjer mig två gånger om dagen och sedan gör jag ett uppehåll vid mens och sen börjar jag igen. När vi sen börjar försöka bli gravida igen så kommer jag sluta med krämen. Den påverkar ju hormonbalansen det är därför man inte ska använda den vid mens och grav. Jag vågar inte säga om du ska använda den eller inte det måste någon kunnig person svara på. Jag fick som sagt den ordinerad av min homeopat och sen så har jag läst att pco svarar bra på just progesteronbehandling. Lycka till!

Svar på tråden Vem tipsade om Naturligt Progesteron?