Att driva restaurang och ha småbarn -nån med erfarenhet?
Min sambo ska förmodligen starta eget och driva en restaurang (dvs ta över en redan befintlig restaurang). Grejen är att vi har två småbarn. Jag ska snart börja jobba heltid (till en början, går ev ner till 75% sedan). Min sambo har aldrig startat eget förut, men kan branchen bra. Båda fattar ju att det är slitsamt i början och att han förmodligen måste jobba en hel del. Grejen är att vi har två småbarn (båda kommer att gå på dagis vid tidpunkten). Sambon gör endast detta om jag är med på det hela till 100%. Och visst är jag villig att ställa upp, men inte till vilket pris som helst, jag tänker inte vara ensam med barnen varje kväll sex dagar i veckan (och så mycket vill inte han vara borta från dem heller). Jag är realist (enligt sambon=pessimist ) och tror att det kan bli sjukt mycket mer jobb än vad min sambo tror, men det bästa är ju att fråga nån här som är i samma sits. Går det att driva restaurang när man har småbarn??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-10 09:07:46:
sambon ska driva denna restaurang tillsammans med en annan person, han gör det alltså inte själv.