• knaasen

present vid namngivning

Ska ha namnkalas i slutet av denna månad. Nu har många hört av sig och frågar vad Eskil vill ha i present. Jag kommer inte på någonting!!!! Han har en storasyster, så det mesta har vi redan. Böcker är det jag kommer på. Vill att det ska vara saker som han kan ha kvar som minnen sen. Hjälp mig snälla!! Ni vet säkert massor.

• Svar på tråden present vid namngivning
  • CeeJay

Vi har önskat att några gäster som frågat sätter in pengar på hennes konto. Har även önskat oss kläder, presentkort och andra "användbara" saker. Finns ju hur mycket som helst att önska sig - gäller bara att komma på det:
    Böcker (finns speciella böcker där barnet är huvudpersonen - kommer inte i håg vilket www adress..
    Filtar
    Pengar
    Kit för fotavtryck och foto (finns på Babyland/Barnens hur)
    Leksaker
    Stol till bordet
    Tallrik och bestick
    Barntermos
    Halsband

osv osv

Lycka till !

• VIXIE

En drömfångare,kan vara jättefina ifall de är handgjorda med naturmaterial (inte de indonesiska med påskfjädrar) med en liten förklaring vad den gör och att den kommer från indianerna ursprungligen.
    Hör av dig ifall du vill ha mer info
    Kram Vixie

• gizen77

vi har bara önskat minnessaker eller pengar... kläder och leksaker har han ju fått ganska mycket redan och det känns inte som att det är något för hans framtid...

• SaraLotta

Vi önskar fondspar, klassiska sagoböcker, Muminserien i porslin samt ordentliga hållbara leksaker. Vi kommer själva att namnge en stjärna till henne samt sätta in lite pengar på fondkontot. Sedan är ju frågan om alla lyssnar till ens önskemål, det är ju en helt annan sak!

• knaasen

Tack för hjälpen. Har hittat en del jag skrivit upp. Men tar gärna emot fler förslag.

• flowermoon

Lillan fick i doppresent; smycken, pengar, sparbössor, sångbok med CD, kläder etc. Vi sa att var och en fick köpa vad de ville - fast jag sa nog att det helst skulle vara en minnessak. Nåt för lillan när hon blir stor - därför har vi nu öppnat sparkonto och satt in pengarna. Sparbössorna kommer också väl till pass tycker jag. Smycken är aldrig fel det heller eftersom sånt är dyrt och man oftast inte köper själv.

• JsN

SaraLotta, du vet väl att du inte namnger en stjärna på riktigt när du köper ett sådant certifikat? Det blir preciiiiis lika riktigt (och mycket billigare) om ni själva gör ett vackert certifikat!

• SaraLotta

Jo då JSN, jag vet det. Man kan inte äga en stjärna, men man kan namnge den. Och vi tycker det är en fin sak ändå så vi kommer att göra det i alla fall.

• JsN

FAst officiellt kommer du inte att namnge den! I officiella sammanhang heter den det nr som den har någonstans och flera företag kan ge certifikat på samma stjärna. Så nej du namnger den inte ens, du får bara ett dyrt (men förhoppningsvis fint) papper.

• SaraLotta

Men om jag nu vill göra det ändå, är det ok med dig eller?

Svar på tråden present vid namngivning