• knaasen

present vid namngivning

Ska ha namnkalas i slutet av denna månad. Nu har många hört av sig och frågar vad Eskil vill ha i present. Jag kommer inte på någonting!!!! Han har en storasyster, så det mesta har vi redan. Böcker är det jag kommer på. Vill att det ska vara saker som han kan ha kvar som minnen sen. Hjälp mig snälla!! Ni vet säkert massor.

• Svar på tråden present vid namngivning
  • knaasen

Det var hjälp jag ville ha. Ingen med fler ideer?

• SaraLotta

Jag försökte hjälpa dig med lite förslag om vad vi ska göra. Kan inte styra att jag blev påhoppad! Hoppas något av mina förslag duger ändå!
    Det är dock inte lätt att komma på, har själv funderat massor.

• knaasen

Inget påhopp på någon. Är jättetacksamma mot alla som skrivit svar. Det kommer ca 50 pers, så det blir en del förfrågningar som ni nog förstår. Så jobbigt när man är helt tom på förslag.

• gbgumman

en sådan där mätpinne man har på väggen. mäter längden på barnet. finns fina på leksaksaffärer med figurer på

• JsN

JAg ber om ursäkt SaraLotta att jag berättade för dig att du råkat ut för lurendrejare. Är en nyhet att bli anklagad för påhopp när man försöker hjälpa någon att inte slänga pengar i sjön.

Knaasen, ni har inte funderat på att önska er en mat- eller -glas eller silverservis till pyret? Kommer ni ihåg vad storasyster fick? Där kanske var något extra bra. Har ni trädgård? I såfall kanske ett träd eller buske skulle vara kul. Aktiviteter framåt?

• SaraLotta

Vill bara klargöra att vi för det första inte beställt något än. Och för det andra så har du redan upplyst mig om detta i "min" tråd. Om jag nu väljer att göra detta ändå så borde det väl ändå vara mitt beslut? Det är ju med mina pengar jag betalar och vad jag lägger dem på är som sagt mitt val!

Knaasen; inte lätt med 50 pers. Det bästa råd tycker jag nog är att öppna ett sparande så att det blir något "vettigt" av det. Smycken kommer man ju ändå få vid en ev. konfirmation och student. Enligt mitt tycke då

• knaasen

Hej igen. Puffar upp och hoppas ni har massor av ideer så här på morgonen!!!!

• lilotte

www.sagofabriken.se har de böcker där barnet får vara huvudperson!
    De har också urmysiga babyfiltar (favoritfilten tror jag det heter) där man får brodera vilken text man vill på filten. Har gett bort på flera dop och det är verkligen uppskattat!
    Lycka till!

• knaasen

Tack för förslagen, lilotte. Nu har jag några till förslag. Fler med ideer?

• MariaF

Hej! Har själv idag bestält dop tid för våran tjej, om jag skulle få välja så skulle det bli pengar vi har mycket som hon behöver som kostar lite mer och så är det inte gratis med dop eller namnkalas. Vi satt idag och räknade ihop alla vi ska bjuda (enbart nära släktingar) och det blev 65 st så några kronor skulle inte sitta fel enligt mig :) Hade även tänkt mig köpa henne ett fint halsband, har ett sedan jag döptes och det är väldigt roligt att ha nu när man är äldre. Som du märker så har jag inte annars så många ideer så jag önskar er lycka till. Kram

• Fido

Tilde fick odlade pärlor i doppresent. Hallbergs har så att man kan samla över åren en och en. när man sedan vill så kan man få dem ihopsatta till ett halsband eller armband. Kejsarpärlan heter det. (Det är ju vikigt med pärlor att de man köper vid olika tillfällen är någorlunda lika.)

Sen fick hon en jättefin liten stol som är målad och har hennes namn och dopdatum på ryggen.

En kompis fick en sådan där mätsticka med plats för foton på olika längder. Högst upp stod pojkens namn och längt ner lite födsleuppgifter.

Svar på tråden present vid namngivning