• lycra

Vilken storlek ska jag välja i gummistövlarna?

Köpte ett par svarta gummistövlar på Wedins för några veckor sedan. Elias är 13månader & har storlek 19 i sina sommarskor. Jag köpte gummistövlarna i storlek 20 & ångrar mig lite nu o vill egentligen ha 21. Ringde Wedins o det var OK att byta utan kvitto. Tycker ni jag bör byta till 21 istället? 20 passar men jag vill juh att han ska ha tjocka strumpor i & att de gärna ska passa hela vintern.

• Svar på tråden Vilken storlek ska jag välja i gummistövlarna?
  • Belier

Jag går i samma tankar eftersom min Ella har 19 nu i sommar. Jag har köpt ett par skor i 20 men kommer att byta till 21, så hon kan ha ullsockor och innesulor i skorna!

Lycka till!

• CrazyMagpie

Tycker att det kan skilja väldigt mycket i storlek mellan olika skomärken/typer av skor så mitt råd är att mäta både barnets fot och innermåttet på stövlarna och bestämma utifrån det!
    Det är ju viktigt att det finns lite extra plats för strumpor och växande små fötter, men samtidigt är det ju jobbigt för en liten att gå med alltför stora skor.

Lycka till!

• Teskedsmamman

Strunta i skostorleken!!!!!! MÄT FOTEN! Och så ska skorna/stövlarna vara minst 15 mm större... är de mindre kan man lika gärna strunta i det för fötterna växer så fort...

Sonen har 23 på vissa skor och 21 på andra så det är cm som är det viktiga inte storleken

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
Svar på tråden Vilken storlek ska jag välja i gummistövlarna?