• Baby 1987

Någon som kan danska?

Hej!

Jag hade velat skriva ett meddelande på danska till min danska kompis. Någon som hade velat hjälpa mig med att översätta det jag ska skriva? Det är inte så långt!

• Svar på tråden Någon som kan danska?
  • MayaS

Kan och kan... skapligt iaf... jag kan försöka hjälpa dig....

• Baby 1987

Åh, vad snäll du är!

Här kommer det jag ska skriva ialla fall:

"Hej Joan! Gud vad längesen det var sen vi sist snackade med varandra. Vad har du haft för dig? Jag hoppas du har det bra och vi måste ses i Danmark snart! Har du någon kontakt med de andra utbytesstudenterna? Jag saknar dig ialla fall jättemycket. Hur gick det för Callie i Tyskland?"

Tror du du kan översätta det? Jag tackar så hjärtligt för din hjälp!

• MayaS
    Baby 1987 skrev 2006-08-10 13:32:29 följande:
    Åh, vad snäll du är!Här kommer det jag ska skriva ialla fall:"Hej Joan! Gud vad längesen det var sen vi sist snackade med varandra. Vad har du haft för dig? Jag hoppas du har det bra och vi måste ses i Danmark snart! Har du någon kontakt med de andra utbytesstudenterna? Jag saknar dig ialla fall jättemycket. Hur gick det för Callie i Tyskland?"Tror du du kan översätta det? Jag tackar så hjärtligt för din hjälp!
    Nu är jag ju född här i sverige så jdet blir kanske inte helt 100 korrekt... men jag försöker iaf... sedan vet jag inte hur man får fram danska ä och ö.. så dessa skriver jag med svenska bokstäver.

Hej Joan!
    Gud hvor var det länge siden vi snakkede sidst med hinanden. Hvad har du lavet siden sist? Jeg håber at du har det godt og at vi ses i Danmark snart, det er vi nöd til. Har du nogen kontakt med de andre udbyttesstudenterne? Jag savner deg otroligt meget. Hvordan gik det for Callie i Tyskland?
  • Baby 1987

MayaS: Du är en ängel!Tack så jättemycket, det blir säkert bra. Puss!

Tack, tack, tack, tack, tack!

• Cotton Candy

Om du vill ha fram "ø" och "æ" trycker på du ALT samtidig som du trycker på ö eller ä.

Din översättning är dessutom mycket bra.

/Nanna

• MayaS
    Cotton Candy skrev 2006-08-10 13:41:20 följande:
    Om du vill ha fram "ø" och "æ" trycker på du ALT samtidig som du trycker på ö eller ä. Din översättning är dessutom mycket bra. /Nanna
    Tack!!
Svar på tråden Någon som kan danska?