Makenzi:
När jag märker att jag blir påverkad av hur någon mår & jag kanske inte har nån nytta av det just då, så brukar jag tänka mig att jag har som en skyddsmur av ljus omkring mig.
Eller som en ljusvägg mellan personen i fråga, och mig...
Det hjälper och då kan jag också välja när jag plockar in känslorna & när jag inte vill det.
Det var fruktansvärt jobbigt innan jag kom på hur jag skulle göra.
Om en människa mår dåligt, rent psykiskt, så får jag svårt att andas.
Det blir som ett tryck över bröstet.
Om en människa inte är "ren i sinnet", alltså inte ärlig, så kommer en irritation omedelbart på mig, som jag inte kan förklara & då förstår jag att något inte är som det ska.
Ibland känns det även i magen. Som ett orolig sug...
Om en människa jag möter, har mycket problem i sitt liv och behöver
otroligt mycket hjälp, så känner jag en distans till den människan.
Det är svårt att ta in en sådan människa, och då vet jag att jag ska hålla mig på min kant, när det gäller att skapa nya kontakter och vänner.
Sådana människor hjälper jag ju gärna, men tack vare att jag känner den distansen så "vet" jag att jag ska vara på min vakt & inte gå in för nära på den personen, för då blir jag till slut kvävd själv.
Vissa människor är ju sådana att dom gärna vill att man ska hålla dom under armarna hela tiden & det funkar ju inte så...
Har en person ont i huvudet så kan jag få ont i huvudet.
Om en människa bär på mycket gråt & sorg inom sig, så knyter det sig i halsen på mig.
Osv osv...
Min arbete går ut på att försöka lösa dessa problem hos människor & hjälpa människan till självhjälp.
Jag spår i kort & får mycket nytta av mina känslor då.
Jag öppnar mig då rent medvetet, så att jag
ska få in dessa känslor.
När jag spått klart så stänger jag av igen.
Det är viktigt att man inte går och bär på andra människor sorg & problem, för då kan man till slut riskera att bli sjuk själv...
Jag jobbar också med "
mediala konsultationer".
Det går ut på att jag hjälper folk att komma igång med sin egen medialitet, intuition eller vad man nu vill kalla det.
Likaså här går jag in på personligheten, och försöker lära ut en bra balans i det inre.
Den personliga utvecklingen kommer alltid före medialiteten.
Ex. så kan man inte/ska inte utveckla sin medialitet om man är mycket vilsen som person, utan det bästa resultatet får man om man har en stabilitet i sitt inre...
Annars får inte medialiteten plats!
Oj vad långt det blev...