• Upptagen

Ni som har nordea internetbank, hjälp!

Jag ska betala in på ett bankgiro i handelsbanken, betalar jag då in under rubriken "Till post och bankgiro" eller "till andra konton"?

Jag har försökt betala med "till post och bankgiro" men pengarna dras inte från mitt konto fastän jag har pengar!

• Svar på tråden Ni som har nordea internetbank, hjälp!
  • Bumpy

Du ska använda till andra konton, till Pg och Bg är endast till för dem :)

• Upptagen

ahaa... så det spelar ingen roll om det är bankgiro då och inte konto?

• sundborn

Är det ett bankKONTO eller ett bankGIRO du skall sätta in på?
    Det enklaste sättet att veta är hur många siffror det är.
    Exempel på Handelsbankens konto: 1160 333 333 eller 333 333 333
    bankgiro: 333-3333 eller 3333-3333

Har jobbat i branschen

• Upptagen

jag ska betala in på bankGIRO. funkar inte att gå till "till andra konton" och då säger de att det är fel antal siffror... så då måste det första vara rätt?

• Fialoppa

Hej Tussilago,

Jag har Nordeas Internet bank för företag.

Som jag förstår det ska du gå in under betala till pg/bg.

Men om det inte fungerar kan det ju vara något tekniskt fel så du ska kanske prova att ringa till Nordeas support?

Sedan så vet jag att det är så att pengarna dras inte alltid direkt även om du skriver in betalningsdag 2004-10-06 t.ex. utan det kan ta ett litet tag innan man ser på kontot att pengarna har dragits.
    Däremot kan du gå in på Aktuella betalningar och se att betalningen ligger upplagd.
    Kolla det!

Kram från Fialoppa

• Bumpy

Oj verkar ha missförstått dig första gången - om du ska betala in till ett Bankgiro så ska du ju så klart använda "till Pg och Bg"!

F'låt :)

• penapöna

Det tar ju också ett tag innan det betalas, ofta dagen efter.

Hoppas det löser sig!

• Upptagen

nu funkade det! tack för hjälpen, fastän jag hade gjort rätt från början.

• ladyhawk

Du använder "till andra konton" och skriver in clearingnummer + kontonummer. (Fast utan + tecknet).

• Upptagen

ladyhawk: Näh, för det gjorde man inte! Det var till bankGIRO... så då fick man ta på bankgirobetalningar. Men det har ordnat sig nu!

• ladyhawk

ok, läste inte de andra inläggen

Svar på tråden Ni som har nordea internetbank, hjälp!