• Polgara

Min katt är på Albano djursjukhus..

Min gamle kisse orkar inte med värmen och blev fort uttorkad samt att han under en tid kräkts, men han har ätit och druckit samt gått på sin låda så vi trodde inte att det skulle bli så här.Gråter (Han har ju varit "skröpplig" ett tag och det har blivit en del vändor till veterinären osv..)

I morse när min man gick upp så fann han 2 spypölar samt att han bara låg stilla på köksgolvet och han hade även bajsat på sig lite. Ledsen

Jag fick åka in akut då jag ansåg att han blev så trött nästan apatisk...så hemskt! Gråter

Dom tog 4 röntgenbilder och dom ska göra en gastroskopi samt ta blodprover men först var dom tvugna att ge vätska i nacken då det inte gick att sätta kanyl!
    Nu kan jag inte sluta tänka på honom och undrar så klart hur han har det och om han längtar hem...usch sån ångest...min kisse..min bebis...

Djursjukhuset skulle ringa mig i morgon och meddela hur det är och om jag får hem honom eller om det är så illa med honom att han måste avlivas...Gråter

Ville bara skriva av mig lite...

/Ledsen Polgara

• Svar på tråden Min katt är på Albano djursjukhus..
  • ninnin

Hoppas det går bra, min ena lilla har legat på dropp i några dagar för några veckor sedan, det var jätte hemskt.
    Dom kunde inte heller ta prov på henne så hon fick ligga på dropp
    en stund innan dom ens fick ut något blod ur henne.

Men nu är hon tillbaka och pigg och rolig som hon brukar vara,
    (hon är världens gladaste katt )

• Polgara

ninni: Usch då!Vad var orsaken till att hon blev dålig?

Min kisse är 15 år så han är ju ganska gammal så jag hoppas ju att dom kan hjälpa honom, att det "bara" är magkatarr....risken är ju som dom sa att det är en eller flera tumörer...

/Polgara

• Polgara

tomas och alex: Tack så mycket! Får ju hoppas på det bästa.

• ninnin

min tjej är bara 3 år
    det var hennes lever som krashade,
    vet. sa att det antagligen var ett virus...
    fick tvångsmata och grejjer men det gick..
    hon var en duktig tjej och åt sin meducin

till mig sa dom att det kunde vara njurarna och då
    var det stor risk att hon hade dött
    (levern har lättare för att bli frisk)

får "hoppas" på katarr..

• Zemiramis

Åh, jag vet hur det är! Min Lilla Bus låg inne i höstas på just Albano, först var det uttrokning och sedan, ett par månader senare, så fick jag veta att hennes njurar nästan gett upp. Nu är det diet som gäller, men jag vet att hennes dagar är räknade och att hon inte har långt kvar .

Jag hoppas innerligt att din katt blir bättre, han är i mycket goda händer! Jag har alltid vänt mig till Albano och bara mött vänliga proffsiga männsikor! Stor kram till dig och kisse!

Jag har haft A-Li Ljunggren och Katarina (talar med lite finsk brytning som veterinärer när jag varit där, och de har varit super! Vem har ni haft?

• Zemiramis

Jag ber om ursäkt för mitt föga uppmuntrande inlägg. Uttorkning behöver inte ha med nedsatta njurar att göra. Hoppas du får ett positivt besked idag!

• milimina

uuusch, det finns inget värre än att vara tvungen att lämna sin pälskling och inte veta vad som händer eller om han/hon kommer överleva väntan är olidlig...
    vi fick åka in akut med vår lilla dam som blödde utan att sluta efter en kastrering och vi trodde det var det sista vi såg av henne. efter sex timmar fick vi ringa och veta hur operationen gått och sex timmar till fick vi vänta innan vi visste om hon var tvungen ligga kvar över natten eller om vi fick ta hem henne. som tur är är hon en tuffing så hon var visserligen medtagen men ändå tillräckligt pigg för att få komma hem!

håller verkligen tummarna för att ni också får hem er kisse, och att han inte har nån allvarlig sjukdom!

• Zzarah

Hoppas att du får hem din kisse snart och att det inte är något allvarligt.

• Polgara

Tack så mycket för ert stöd och uppmuntran. Just för tillfället vet jag inget nytt utan jag väntar på att dom ska höra av sig som avtalat. Men frågan är om jag kan hålla mig från att ringa själv...har såvit så dåligt och nu har jag huvudvärk...saknar honom så otroligt..på nätterna ligger han ju i fotändan av min säng...och det var otäckt att inte känna hans värme...

Tack än en gång för ert stöd och jag kommer naturligtvis rapportera under dagens lopp.

Mvh Polgara

Svar på tråden Min katt är på Albano djursjukhus..