• Miio Min Miio

mina jävla grannars dunkande(vad håller dom på med)?

Min otrevliga granne har så konstiga ljud för sig.har klagat å skrivit lapp,men det hjälper inte!det bankas nu,när jag sitter å skriver,å när man bankar tbx...blir det värre det har hållit på ända sen vi flyttade in i 9 mån.det låter ett jätte konstigt ljud som en säng slår i väggen...hela tiden..det kan hålla på i flera timmar,jätte irriterande alltså...så jävla trött på detta nu!!!hon har barn som bor hemma oxå!...vet inte vad det kan vara..vad tror ni???

• Svar på tråden mina jävla grannars dunkande(vad håller dom på med)?
  • Novus

Säng som slår i väggen?
    Nymfoman kanske?

Om det stör och inte hjälper med lapp, kan ni inte tala med hyresvärden?

• Miio Min Miio

jo,jag ska ta upp detta med hyresvärden...min sambo trodde hon hade sex däruppe,men det kan det inte vara,för barnen brukar komma ut därifrån å jag brukar höra dom när dom sitter på ballen(balkongen)..å tjattrar.vet inte alls vad det är för nått?

• Sesamfrö

Jag hade också skitirriternade grannar. Dom spelade musik hela dagarna/nätterna och skrek och dunkade i väggar.. ja ringde hyresvärden...

• LyckaJones

Vi hörde massa dunsar från vår granne och det höll på att göra oss galna!
    Nu är han en mycket trevlig ung man som genast slutade när vi sa att det störde oss, det visade sig att de spelade kort och slog korten i bordet jättehårt *S*

• pepsimax

Har en granne där dä oxå "dunkades" väldigt oftast sent på kvällen o natten.Dä visade sig vara en dansmatta till ett tv-spel.Jasså hörs dä sa mamman,ja tacka faen för dä när man bor i en gammal träkåk med pappersväggar.Men nu ä dä slut.

• smultronbubbla

Har också jobbiga grannar, så jag vet hur det är. Man blir galen! Ska man bo i hyrweshus får man acceptera att man inte kan låta hur som helst.

• giz den allsmäktige

bor grannen över dej?

trappmaskin eller liknande kanske....
    fast i timmar?? vem orkar det.......
    fast va ju en tanke iaf att det kunde va ngt träningsredskap

gå upp å fråga vet jag för nu vart jag mega nyfiken

• giz den allsmäktige

faaaaaaaast kan va en chilla (tex) i en bur å när den hoppar runt i buren så förstärks det i golvet.....

kom på det just, vår chilla bur är liksom inte helt jämn i botten så när nicke far runt i buren så hör vi ett lågt dunk, medans grannen hör DUNK DUNK DUNK........

faaaaaaast stämmer ju inte eftersom det dunkar mer tbx när man dunkar tbx

• Brucean

En tvättmaskin, kanske???

• Bubbelbarn

ojoj låter inge trevligt, tur att vi bor i hus så vi slipper jobbiga grannar vägg i vägg! Hoppas det löser sig!

• Amidalas Mamma

Hej Hej ! Jag bor i kedjehus och är en jobbig granne tydligen. Det finns 5 rum och kök i de husen vi bor o ett rum sitter ihop med ett rum i ett annat hus. De är två vuxa människor i c 40års åldern som bor där. På DAGARNA när vi har lite musik på kan de börja banka i väggen. Sen fick vi en lapp i brevlådan. Vi jobbar faktiskt natt och behöver sova på dagtid. Kan ni låta bli att lyssna på musik på dagarna eller ha hörlurar på er.

Jag blev helt chockad. Jobbar man natt tycker jag att man borde förståå att andra människor vill ha lite ljud på dagtid och de har tre stora sovrum att välja på så då kan de ju ev byta tycker jag... Skrev en lapp tillbaka och gav förslag på att de kunde byta sovrum samt köpte öronploppar och la ner i deras brevlåda. sen dess har jag inte hört ett knyst. =)

• smultronbubbla

Amidalas mamma

Har ni musik på varje dag? Högt?
    I så fall kan det vara äldigt störande, oavsett om man jobbar natt eller inte.
    Annars håller jag med dig, bor man i lägenhet får man tåla lite ljud.

• Lejra

här där vi bor nu är det riktigt lyhört... vi hör till å med grannens ringklocka som om det vore vår egen ringklocka som ringde, dessutom gillar äldsta dottern att lyssna på orientalisk musik å gärna väldigt högt, för ett par veckor sedan satte det igång kl 4 på morgonen, vaknade då till å bankade i väggen å då tystande hon tack å lov! Min man berättade att ute på gården sent kvällen före hade det suttit folk å pratat å då hade denna grannen kommit ut på balkongen å bett de som satt ute å vara tysta för hon skulle up kl 4 morgoen efter.... men oss tänkte hon inte på direkt...
    Nu kommer vi flytta om 2 veckor å det ska bli så grymt skönt å slippa detta lyhörda hus å grannens musiksmak....

Svar på tråden mina jävla grannars dunkande(vad håller dom på med)?