• Coockie

Är det nån med sammanväxtningar i äggstockar osv som blivit gravid?

Undrar just om nån av er andra med endo blivit gravida utan ivf hjälp..som tex. har stopp i äggledare eller sammanväxtningar kring äggstockar osv????
    intressant att höra liksom..
    coockie

• Svar på tråden Är det nån med sammanväxtningar i äggstockar osv som blivit gravid?
  • Ciccilionaa

Tumörer på äggstockarna, skalade äggstockar varav en väldigt lite kvar på, vriden äggledare varav den blev förstörd, helt förstörda äggledartrattar, ingen kontakt mellan äggledare och äggstockar, cystor, utomkvedshavandeskap, urachusrest, sammanväxningar (livmoder med tarmar), mycket sammanväxningar, mm kan inte komma på ngt mer.
    Trots detta har jag ett älskat älskat litet mirakel på snart 1,5 år som ligger och sover i sin säng. Oförklarligt hur han blev till, troligtvis?? har kroppen reparerat sig själv och "Byggt" en ny väg för ägget att ta sig till äggledaren... eller så har ngn spec. som jag gjorde typ "Knyck" som hjälpte till. Detta är de "analyser" jag fått.

Har nu försökt få ett syskon i över 1 år. Om nästan 3 veckor påböjrar vi förhoppningsvis vår "Ivf-färd".
    Lycka till,
    C

• Lillgreta

Jag läste o Hemmets Journal att det var en kvinna som blevgravid då hon gick till zonterapi i ungefär samma situation...

Svar på tråden Är det nån med sammanväxtningar i äggstockar osv som blivit gravid?