• jagälskarallaminabarn

Någon som vet några bra byxblöjor? (Ej Libero)

Hejsan!

Vi har Libero Discovery blöjor nu till våra tvillingar som är 14 mån. Nu har Michelle kommit underfund om hur man åtminstone kan lossa dem på ena sidan varför det känns aktuellt att börja med byxblöjor istället.

Fick ett prov på Libero Baby & Go (byxblöjor från Libero) men de satt inget vidare. I midjan åkte de ner och i övrigt läckte det betydligt lättare samt att både Michelle och Jennifer var alldeles röda efter dem. Detta är iofs några månader sedan men att köpa Libero Up & Go är inget som lockar i och med detta.

Finns det några byxblöjor som är följsamma, utan lotion och inte läcker så lätt? Vore skönt för Michelle att kunna sova i bara blöja igen, i natt har vi även fått ta på henne kortärmad body så hon inte kommer åt blöjan (inga affärer var öppna när hon kom på hur man skulle göra detta med blöjan) men i längden vill vi helst slippa det då det är väldigt varmt i vår lägenhet.

Vore jättetacksam för alla svar.

M V H Ulrika, mamma till Michelle och Jennifer födda 06-2005

• Svar på tråden Någon som vet några bra byxblöjor? (Ej Libero)
  • Jempa L

Vet inte om tygisar är något alternativ för Er, men i såfall föreslår jag tex Fuzzi-bunz. Garanterat lotionfria och följsamma Knapparna är ganska svåra att få upp för barnen, och jag har inte behövt smörja röd rumpa en enda gång när vi använt dessa.

• Lindus77

Jag gillar pampers byxblöjjor allra bäst..har testat lite olika på min son men de är bäst tycker jag

• Pilla70

vi använde icas byxblöja och dem gillade vi. bra pris på dem dessutom

älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Sippan76

jag använder libero discovery blöjor på min dotter..snart 1,5 år..hon gillar att öppna tejpen, men samtidigt vet hon att hon inte får göra det..Retas med mig och bara skrattar..Men sätter vi på henne en underbyxa..Rör hon inte blöjan.."Säger" dock till, när det är baj i blöjan..Pekar..

• helene306

Har provat ica, willys och liberos byxblöjor. Ingen har varit sämre än den andra!

Att våga är att leva!
  • Nervis

Gillar faktiskt icas byxblöjor även om de inte är torra lika länge som libero. Men passformen är bra.

• jacklin

Vi har icas nu bara på natten, för han tar bort blöjan annars, men har även på kallingar för att han inte ska få bort den,

så ekonomiskt så är det nog bättre med trosor på blöjan.

• petsod

Har också börjat köra med Ica´s byxblöja. Ser precis ut som de andra men bättre pris.

• valkyrian

Men baby & go låter väldigt smått på 14 månaders, Saga kunde ha dem högst tills hon var 8 månader... Pampers är ok, har provat Willys också och de var ok, men de såg så tråkiga ut, så nu är det pampers och libero som gäller, men prova willys, de r helt ok.

Svar på tråden Någon som vet några bra byxblöjor? (Ej Libero)