• Glass

Är det någon som har ont i huvudet ofta?

Jag har ont i huvudet nästan varje dag, mer eller mindre. så har det varit under hela mitt vuxna liv, men det är rätt tråkigt och jobbigt.
    Är det någon mer som har det så eller haft det så?
    Hur blir man av med det?

Har varit hos doktorer som säger att det inte är något fel, men något är ju fel.

• Svar på tråden Är det någon som har ont i huvudet ofta?
  • Glass

Ingen biverkning, ögonen är kontrollerade, men kanske stress. Saken är den att jag får det oavsett jag har mycket att göra eller om jag är ledig i flera veckor. Det spelar liksom ingen roll...

• Glass

Bettet tror jag inte det är, jag vaknar sällan med huvudvärk.

Homeopaten skulle jag kunna testa, men jag har väldigt svårt att tro på just homeopati om jag ska vara helt ärlig.

Avslappning kan vara en grej. Jag har aningen mindre ont i huvudet då jag har varit duktig och tränat reelbundet och lagom mycket, men jag är ju sällan så duktig

Äter jag inte så får jag ont direkt, det har jag insett, så jag äter knstant

Sover jag för lite så får jag ont på eftermiddagen och sover jag mitt på dagen så vaknar jag med huvudvärk, så de spelar roll. däremot så är det ingen skillnad om jag sover länge på dagen eller går upp "i tid".

Napratat har jag tänkt på, men som du skrev, det kostar ju en slant.

• Glass

Raketnos, jag tror inte att det fungerar med sovvanorna. När jag har det väldigt regelbundet, typ skoldagar, så sover jag 8 timmar och får ändå ont. Sover jag mindre får jag ont tidigare på dagen och sover jag mer är det ingen skillnad. 

Promenader hjälper inte, men stavning kan göra det bättre. Jag tror att det är för att man rör axlarna så mycket mer då. 
    Jag ska kämpa vidare med träningen, om inte annat så behövs det ju för vikten också.  

• Glass

Fröken Anna,
    Jag har faktiskt testat en sån platta, men bara några gånger. Den var häftig och jag fick träningvärk överallt
    Vet inte om det hjälpte på huvudvärken, jag tänkte inte på det.  Ska kanske ge det en ny chans helt enkelt.

Rauseus, det enda som hjälper mig är treo, men det ska man ju inte äta om man försöker att bli gravid eller är det , fast det orkar jag inte bry mig om alltid.

XobseY. Hållningen ja, det är nog jätteviktig, men man har ju ingen aning om hur ens egna är

Ajsen, hade alkohol hjälpt, så hade problemet varit löst , men så bra är det inte.

Amalgamet kan det kanske vara... Det där får jag nog läsa på lite om. Tack

Sommartorpet, jag kan lova att jag inte är stressad när jag är hemma. Jag sitter och pysslar med mina små saker framför tv:n och tänker inte på något. Kan också ligga och läsa en hel dag och bara njuta.

Nu när jag har sommarlov, så är det inte så mycket som kan stressa mig, men givetvis så påverkar stressen mig också.

Sandris, men så ska det inte vara. Vi ska komma till rätta med hur vi kan och ska lösa detta. Vi får hjälpas åt lite.

Essi 73. Ja jag tar gärna hennes nummer. skicka det privat till mig, det är dumt att namnge personer i forumet. Akupunktur tror jag på, men det är som du skrev riktigt dyrt...

Allihop.
    Jag ska som jag skrev börja röra på axlarna mer. Att lyfta dem och armarna, flaxa fram och tillbaka och helt enkelt leda upp det lite, så att det blir lite mjukare.
    Berättar för er hur det går.

Svar på tråden Är det någon som har ont i huvudet ofta?