• Pyssilullan

Vill ha Lätt, smal, smidig Bebis - liggvagn!!? Vilken?

Hade en Emmaljunga duo edge till barn nr 1, men fyy så tung o klumpig!!

Nu vill jag ha tips på någon annan vagn som är en liggvagn.
    En vagn som ska vara smidig, ha 4 hjul, rätt så smal m.m.

Vad har ni för tips och egenskaper????

• Svar på tråden Vill ha Lätt, smal, smidig Bebis - liggvagn!!? Vilken?
  • Minimagen

Jag hade en Brio liggvagn till min son, lite äldre modell från -99 tror jag. Tyckte den var jättesmidig och praktiskt, lätt och lättkörd. Inte alls som Emmaljungan från´-04 jag hade till första barnet, den var mycket klumpigare på nåt sätt och tyngre!

Kika på blocket efter liggvagnar om du inte ska köpa helt nytt! Tror att Brios nyare vagnar är lite klumpigare än de äldre modellerna!

• Lukas Alexander

JAg var riktigt nöjd med min Gesselin vagn som jag hade till första kille. Den blir liten ihoppfälld (ska få plats i Audi TT enligt deras hemsida www.gesselein.de) samt den har bra köregenskaper. Värt att titta iaf, säljs hos babyland (vet ej andra ställen), säljs även begagnat på blocket.

• ny stjärna

Jag älskar min Kronan vagn!!!!

• Stargirl
    Bugaboo såklart
    THINK PINK
  • Mamma2001

bugabooooo!

Bara för att man är mor behöver man inte vara expert på citronfromage
  • Pyssilullan

Jag vill INTE ha en Emmaljunga tror jag (Eftersom jag blev så missnöjd med att den var så klumpig sist)

Någon som provat den den emmaljunga nya sorten? (minns ej vad den hette)

Hmm, Hur ser en Bugaboo ut? Är de 4 hjul på den då?

• Mystra

Vi har en Emmaljunga City Cross om det är den du menar.
    Vi upplever den som väldigt lätt och smidig men vi har iofs inte haft någon annan vagn att jämföra med.

• Emmec

Teutonia Fun! Hade också en Emmaljunga först, men gud va mycket smidigare vår nya vagn är. :)

Framhjulen är rörliga, vilket gör den super smidig. De går dock även att låsa. Hjulen är lite "infällda" under vagnen, så den är jätte smal utan att själva ytan för barnet blir smalare. Du kan ha den antingen som en sittvagn med mjuk- eller hårdlift eller köpa den med liggdel.

www.teutonia.se

Svar på tråden Vill ha Lätt, smal, smidig Bebis - liggvagn!!? Vilken?