• vadskajaghetadå

får ni också sendrag i vaderna ofta?

jag får det varje jädra morgon...

oh jäklar vad ont det gör...måste röra på tårna hela tiden..nån som vet varför det blir så??

• Svar på tråden får ni också sendrag i vaderna ofta?
  • cirkuspuman

Kramp :) Jodå...det fick jag när jag tränade min BM sa då att det var kalcium brist så jag började äta kalcium tabletter...det funkar jätte bra !! Nu hörde jag visserligen att någon sa att det var pga magnecium brist man får kramp men kalcium tabletterna har hjälpt mig :) Lycka till !!

• tase

Trodde själv att det berodde på att blodcirkulationen blev sämre i och med att man är svullen?

• decemberflicka

Hihi, det fick jag i tårna samma dag som jag fick reda på att jag var gravid...snacka om att vara tidig...
    Det krampade som sjutton i tårna och ena vaden...tror de tvar för att jag var så spänd!

• Peztis

Normalt tror jag att det är vanligt med kramper i andra halvan av graviditeten.
    Kalciumbrist kan vara en orsak. Vet att det fanns en vablig orsak till men jag kan inte komma på vad det stod just nu... minnet är ingen höjdare just nu!

• Molli

Jag får också lätt senadrag i vaderna, tur att man har en man som kan massera. Ska höra med min BM om hon tror att jag har kalciumbrist eller så.

• JsN

BAnaner är rika på de mineraler som brist på kan leda till kramp. Vätskebrist kan också vara en orsak. (Om man tränar och svettas mycket och inte fyller på med mineraler och vätska är risken stor) Dessutom kan tonic-water hjälpa (kinin är kramplösande)

Så ät bananer och drick lite tonic-water!

• MaDdO

Mineralvatten kan lindra kramp i vaderna! Drick det på dagarna! Det är troligen brist på kalsium och magnesium som gör att ni får så! har jag fått höra iaf!

• Vännen

Jag har alltid haft problem med sendrag. Jag ska tillägga att jag dricker minst 1 liter vatten per dag (mineral/vanligt)...

Och det har ju inte blivit bättre efter att jag blivit gravid, får sendrag i vader, smalben och lår... huuu va ont det kan göra.
    Tycker inte att läkarna kan spec mycket om detta, vissa säger att det beror på magnesium brist...

Ja, jag vet inte men jag får väl stå ut med detta, hoppas bara att det inte blir värre än så här.. =)

Kram

• JsN

Prova att äta en banan om dagen och dricka ett glas tonic-water! Sen tycker jag inte att en liter vatten om dagen låter sp mycket, men det beror på hur mycket man får i sig i övrig vätska genom mat och så.

Svar på tråden får ni också sendrag i vaderna ofta?