• lillälva

Hur stor är er tomt?

Konstig fråga kanske, men vi har blivit erbjudna att köpa en tomt på 800 kvadrat. Visst är det ganska lite, eller!? Hur stort hus kan man bygga på en sån tomt? Tomten är plan och rektangulär, så den går att utnyttja till max så att säga.

Är lite stressad över allt man inte vet...

• Svar på tråden Hur stor är er tomt?
  • Karisma

Just ja, vi har ett typiskt 60-tals hus. 1.5plan villa.

Inte litet och inte stort, vet inte kvm på det...

• Shaymin

Vi har 618 kvm i flera olika nivåer, med trappor, slänter och murar. Det blir inte mycket kvar till gräsmatta men det funkar. Huset är 71 kvm.

• Vi 2 vill bli 3

våran är på 800.... och jag tycker att den känns lagom än så länge.(bott i lägenhet i 10 år så allt större än 2 kvm känns som en äng) har tänkt odla i pallkragar och göra lite olika "rum" i trädården.. visst det finns ingen plats för kubb eller fotboll direkt men det finns i nära anslutning till huset.

• Minis mamma

1154 har vi, räcker för oss.......

• bambigirl

Vi har 2500 kvm och ibland känns det onödigt stort... Men det beror ju oxå på hur tomten ligger. I ett villaområde är väl tomterna ofta mindre än där jag bor, långt ut på landet, mitt i skogen

• kalinan

Jag har 1200 kvm och det är STOORT! Huset ligger bara någon meter från trottoarkanten i ena ändan så ytan bakom huset känns enorm. Det tar en timme bara att klippa gräset! Så med rätt planering tycker jag inte alls att 800 är litet. Men det är ju olika tycke och smak!

• Idis 76

Vi har 2300 kvm och det tycker jag funkar bra. Mycket frukt träd, buskar osv....

Någon gång måste min envishet segra!
  • Tussan05

Våran tomt är på ett hektar med skog runt om, lite lagom för en som gillar naturen

• Vi 2 vill bli 3

våran 800kvm tomt gränsar till skogen på baksidan... och den är ju "till för alla".. om det varit hus på alla sidorna hade vi nog inte köpt det.

• Sotardotter

Jag tror inte att tomten är för liten, frågan är bara hur pass stort hus ni får bygga på den. Där vi bor så får man bara bygga 10% av tomtstorleken, vilket i ert fall skulle bli lite väl pluttigt. Det där kan skilja sig åt mellan olika kommuner och ställen inom kommunen, men kolla upp det innan ni köper något.

Lycka til!

Svar på tråden Hur stor är er tomt?