Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Idol 2006

Jag hoppas att de fortsätter visa Stockholm imorgon för jag såg en kille som stod i kön och som brukar sjunga karaoke på samma ställe som jag.
    Han är skituktig och jag tror stenhårt på att han kommer gå vidare!
    Han kallar sig "The hatman" när han sjunger hos oss, men vad han heter egentligen vet jag inte.

• lurksmulan

xxmeyaxx: Neeeej! Jag som är så nyfiken!

• lurksmulan

Jag vet att ni pratat om det här redan, men jag måste ge min syn på saken: Idol är inte mobbnings-tv! Jag blir så trött på alla som säger "Åh nej, jag blev faktiskt mobbad i skolan och nu kommer allting tillbaka igen". JAG blev också mobbad i skolan, men inte identifierar jag mig med personer som inte har någon självinsikt alls och som uppenbarligen omger sig med personer som inte har tillräckligt med kärlek till mig för att kunna säga att jag bara gör bort mig om jag går dit!
    Jag hamnar inte i någon tidsmaskin bara för att jag hör juryn såga personer som söker ett jobb de inte är ett dugg kvalificerade för.

Den som ger sig in i leken får leken tåla. Sen är formatet på hela tv-programmet upplagt så att man ska skratta åt de totalt tondöva. Och när Idol kom till Sverige visste alla det. Så om man är väldigt känslig kan man hålla sig hemma.

• lurksmulan

xxmeyaxx: Åh var du där och sjöng? I vilken stad?

Jag hade tänkt att gå dit och sjunga, men jag fegade ur!

Allt handlar ju om attityd; tror ni att Agnes hade fått värsta spelet och sagt att juryn inte känner igen en talang när de ser en, om hon inte klarat sig?

• lurksmulan

ming: Hi hi hi, vilken rolig tanke! Jag hade inte ens övervägt den innan, att det finns en sorts "för-jury". Jag tror visserligen inte att det finns det, men jag roades av tanken!

• lurksmulan

ming: Där ser man, där fick jag lära mig något nytt!

• lurksmulan

Oj, fatta hur trist man är som person (både sång och utséende) om man inte ens får träffa den riktiga juryn!

• lurksmulan

xxmeyaxx: Det blir svårt att kolla efter dig när vi inte vet hur du ser ut! Kan du inte säga vilken låt du sjöng då?

• lurksmulan

xxmeyaxx: Vad roligt, nu tänker jag hålla utkik!

• lurksmulan

Skogsstjärnan: Det är flera här som har sökt och som har hamnat hos förjuryn.

• lurksmulan

Tjofsen: Jag tycker det var kul att lilla tjejen gick vidare, men jag tvivlar på att hon kan göra annat än imitera Britney. Det lät inte så på hennes röst.

• lurksmulan

Igår satt jag och funderade på om Daniel tänker ut sina fyndigheter i förväg och har de nedskrivna nånstans eller om han är så spontanrolig?!

Ja han som sjöng "sista morgonen" var ju underbar! När de säger "Ja nu har du sagt vilken låt du ska sjunga, sjung då", och han börjar och det låter precis likadant! Då skrattade jag högt trots att jag satt med ett sovande öroninflammerat barn i famnen och var nyss hemkommen från akuten.

• lurksmulan

Jag såg inte xxmeyaxx trots att jag letade! Men vi missade första kvarten också, hon kanske var med då?!

• lurksmulan

Det är väl ingen bedrift att vara före ABBA? Det hade ju kommit miljoner artister före de, och var är de nu?

Det värsta med honom är att han ska vara så tvärtemot hela tiden.

• lurksmulan

Ju mer jag tänker på henne desto läskigare tycker jag att hon var... *ryser*

• lurksmulan

Jag tycker framför allt att han ska vara så jäkla tvärtemot hela tiden. Ofta säger han nej till självklara bara för att sticka ut. Och han kan aldrig säga nej på ett normalt sätt utan ska alltid försöka spänna ögonen i folk och låta hotfull.
    Jag tycker att han bör bytas ut till nästa år, hans smak är föråldrad.

• lurksmulan

Aha, nu förstår jag saker. Jag letade ju efter en kille jag sett i kön, men har inte hittat honom. Så han kanske inte fick träffa den riktigt juryn?!

Svar på tråden Idol 2006