Inlägg från: Mamma Jessis |Visa alla inlägg
  • Mamma Jessis

Idol 2006

Var det bara jag som inte gillade Ville.. ??

*kliar mig i skallen*

Hujja.. Vidrig..

(OK - Han var OK med sången men nej nej nej.. )

• Mamma Jessis

Jag missade slutet....

Hur klarade Johan arsson sig.. ?? Han som var med långt i tävlibngen i fjol men föll mot slutet...

• Mamma Jessis
    emzemz skrev 2006-08-30 23:44:51 följande:
    Daniel var besviken på honom, tyckte att han lät sämre i år än förra året han var med, ville att han skulle raka av sig håret. Gick vidare till slutaudition dock
    Ååå.. Tack... Var nyfiken på honom just då jag gillade honom i fjol..
  • Mamma Jessis
    felicityporter skrev 2006-08-30 23:44:39 följande:
    Jag börjar undra vilka föräldrar den där 17-åriga tjejen har?! Hon verkade totalt sakna självinsikt och kunde inte någon i hennes närhet vara schysst mot henne och säga att Idol kanske inte är något för henne? Har hon inga brutalt ärliga syskon åtminstone? Det är väl inte så schysst att låta henne göra bort sig inför halva svenska folket sådär.
    Allt var fel på den tjejen... Ingen insikt, ingen klädstil och ingen uppfattning om verkligehetn på något sätt.. Mamma mia.... Jag satt koncentrerat och tittade på henne hemska hår för att slippa höra henne... SÅ gott nu det gick..
  • Mamma Jessis
    Suck och suck skrev 2006-08-31 23:29:04 följande:
    xxmeymaxx:" Finns det ingen människa i denna värld som vågar säga att "du sjunger förjävligt!" till dessa personer?"De sjunger ALLT för dåligt för sammanhanget.Men SÅ djävligt är jag inte säker på att det skulle vara i ett annat sammanhang.Dels så blir de ju nervösa (vem f-n skulle inte bli det?)sen sjunger de falskt på grund av det.Jag har hört MÅNGA som sjunger värre även än de sämre som aspirerar där.Det är taskigt för dem "att de blir mätta" ur ett sånt sammanhang.(Jag tror att man skulle kunna få fram rätt mycket av bojkottades folks röster (från Idol-auditionen) i något ANNAT sammanhang.Tror nog inte man kan säga att folk sjunger FÖR DJÄVLIGT, bara sådär.Det GÅR dessutom att öva upp, en del.
    Nej... Alla går inte att träna upp.... Det finns vissa hopplösa fall där all träning i världen är totalt bortkastad....

Dock kan man ju trixa och fixa i en studio och på så vis luras.... Men då föår ma köra playback hela karriären och då kommer man åka dit förr eller senare....
  • Mamma Jessis
    Suck och suck skrev 2006-09-01 12:40:47 följande:
    Det jag undrade om det var riktigt det var om "aspiranten var äkta"(men det har jag ju undrat om MÅNGA! Är de ÄKTA??????"Ja, svarade xxmeymaxxx!Men han som vred sig med armarna??? Och att han japanen HADE en kamera med sig??(om man VERKLIGEN haft för avsikt att söka, så undrar jag om man pallar med "sån coolhet"??? (om han nu hade som avsikt "att bara göra en plojtönt-grej så är väl avskum-aktigt bemötande från juryn inte lika allvarligt.MEn om det är en ÄKTA sökandeså hör det inte hemma, att vara EXTREMT otäckt sarkastiskt otrevliga mot folk (som den där juryn tar sig till friheten).DÄREMOT frustration, och lite spydighet och sarkasm kan de väl ägna sig åt!
    Har du sett orginalet av Idol... ??

Om inte så kan jag tala om att det juryn här i SVerige sähger är rena rama barnleken mot vad Simon där säger... Mamma mia...

(Ingen ursäkt enligt dig antar jag men för mig är detta enbart en fis i rymden faktiskt... )

Och ja - Många av dem som dyker upp där gör det för att det ä'r en kul grej och för att driva med det hela...

Men tyvärr är många av de riktigt vidrigt dåliga "sångarna/sångerskorna" på riktigt och det TROR verkligen att de KAN sjunga...

Hur fan de kan tro det fattar jag dock inte...
  • Mamma Jessis
    rebmetpes skrev 2006-09-06 12:10:49 följande:
    stod det inte om det i tidningarna förra året?har för mej att ja läst det någon gång iaf
    Jodå.. Det stod i tidningarna i fjol... Du minns rätt...
  • Mamma Jessis

Hujja... Sitter å kollar igenom de som gick vidare och snälla snälla snälla.... Inte killen som gick ner en massa i vikt... Han får mig att rysa av obehag då jag ser och hör honom... Kommer vara tvungen att blunda då jag ser honom.... Ja, hålla för öronen också...

• Mamma Jessis
    grisekno skrev 2006-09-08 18:34:15 följande:
    De väljer ju ändå ut top 25 eller nåt...
    Brukar vara 4 program med 8 deltagare i varje....

Där 2 går vidare.... Från varje... Alltså 8 deltagare...

Sen får tittarna rösta in ytterligare en av de som inte kom med av de som kom till de där programmen...

En får juryn välja in (i fjol valde de in Agnes.... Året innan Loren.... )
  • Mamma Jessis
    smultronbubbla skrev 2006-09-08 18:38:11 följande:
    Mamma...Jag vill inte heller att han ska gå vidare. Fast samtidigt ät jag glad för hans skull, att han kom med. Men nu räcker det, inte längre än så, tack.
    Ja, jag är glad för hans skull också....

Att han kunnat gå ned i vikt, fått rodning p sin kropp mm mm....

Men hans röst...

YEAKS!!
Svar på tråden Idol 2006