Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Idol 2006

gud vad jag skrattade i dagens avsnitt!
    speciellt då den där ormdansande killen "gick över styr" i auditionrummet

Igårdagens avsnitt så tyckte jag faktiskt att de var l i t e v ä l tålmodiga i juryn...då vissa sjöng.
    Samtidigt så håller de på med en massa onödigt trams då de ratar folk, på sånt sätt som är överflödigt och de inte behöver (De "gör sig märkvärdiga" på "de sökande/uppträdares" bekostnad!)

Sånt trams kan de sluta med!
    Men som sagt, emellanåt så har de lite väl mycket tålamod för folks ickesjungande.
    Kul avsnitt idag! Iallafall.

• Suck och suck

Och ändå såg jag inte hela avsnittet...

• Suck och suck

aha har inte sett så låångt Har det inspelat. Ska titta klart.
    Mhm lite oenighet...
    JAg brukar ofta tycka som juryn, men jag roar mig med att TITTA BORT då de iaktar "den uppträdande"
    (jag vill inte vägledas av deras stönande och minspel, jag vill göra min EGEN bedömning)
    ibland hakar de upp sig på så ovittkommande detaljer som är betydelselöst "för artisten"
    Som att: "piffa till dig lite" bara!
    Vafan, ska de skita i.
    Deras omdöme om utstyrseln är ytterst subjektiv.
    hoppas folk tar deras (juryns) tramsiga åsikter om "utstyrseln" med en nypa salt.

Sen när de sågat någon TOTALT så KAN det ju faktiskt finnas något personligt i sången som de glömmer att lyssna till.
    He, he, Såg ni förresten Helge skoog i "Musikministeriet",
    Fasen han kunde inte sjunga ALLS, Men det GÅR JU ATT FIXA!!! För sjutton!!

I och med detta, så har jag förstått att man måste titta lite på "vilken personlighet" som är i rösterna och inte haka upp sig på
    att DET ÄR HELT RENT (inte falskt), behöver inte vara ytterst perfekt alltså.

Så upptäckte jag att den där JÄTTEARGA och LEDSNA rosa-pastellfärgade tjejen igår,
    faktiskt hade "något personligt" i rösten.
    (men hon sjöng genom näsan och var totalt ur-pinsam förstås!)

• Suck och suck

Många sjunger ju bättre än Helge Skoog iallafall!

MEN visst är det Folk "som gör en grej" att visa sig urflippat dåliga också va????
    är det inte det???
    (ni vet, de har blivit inspirerade av såna där aspiranter tidigare,
    som fått mycket uppmärksamhet efteråt för att de var FÖR töntiga och lät hur anskrämligt som helst.

Det är ju folk som "försöker spela tönt" tror jag.
    (men så misslyckas de till och med med det,
    och så blir allt bara HUR pinsamt som helst!! )

• Suck och suck

xxmeymaxx:
    " Finns det ingen människa i denna värld som vågar säga att "du sjunger förjävligt!" till dessa personer?"

De sjunger ALLT för dåligt för sammanhanget.
    Men SÅ djävligt är jag inte säker på att det skulle vara i ett annat sammanhang.

Dels så blir de ju nervösa (vem f-n skulle inte bli det?)
    sen sjunger de falskt på grund av det.

Jag har hört MÅNGA som sjunger värre även än de sämre som aspirerar där.

Det är taskigt för dem "att de blir mätta" ur ett sånt sammanhang.

(Jag tror att man skulle kunna få fram rätt mycket av bojkottades folks röster (från Idol-auditionen) i något ANNAT sammanhang.

Tror nog inte man kan säga att folk sjunger FÖR DJÄVLIGT, bara sådär.
    Det GÅR dessutom att öva upp, en del.

• Suck och suck

Nu har jag tittat klart på avsnittet igår.
    JAg tyckte det var ett helt underbart avsnitt!

INTE juryn som sagt var!!!
    Jag tittar bort med deras störande minspel, stön och allmänt överflödiga gester och beteende.
    Men samtidigt hör det väl till spelet,
    att de ska ha med "det där"
    OCH DET ÄR EN "GREJ" i sig, det där med att det "ska vara lite lågvatten" och så ska vi få kommentarer om det.
    Jag håller med dem ofta om vilka som är lämpliga, men jag tycker de "hakar upp sig""blir imponerade" av fel grejer.

Sen betackar jag mig för spydiga kommentarer som: "Dörren är där!" "BAcka baklänges!"osv.
    Vi har fått deras omdöme. Men ibland kan de konkretisera det lite bättre!
    (Juryn)
    Dessutom så betackar jag mig för en massa FELAKTIGA kommentarer som : "Du ska inte sjunga mer!"
    Vafan. Det ska DE visst det!!!!!!

De flesta är jättemodiga (som kommer dit) gentemot andra i mänskligheten/individer som jämt blir nedtryckta och inte tar en ton.

JAg har ågren för att jag alltid "tryckte ned" min syster som sjöng falskt,
    Bara för det så har hon nästan inte vågat hålla på med musik,
    Fasen, Nu för tiden så har jag hört människor som faktiskt kan öva upp sig, har en karisma i sin sång, Det är inte kört "ALLA KAN SJUNGA!" Faktiskt!

har hört folk som icke-sjunger, eller sjunger värre, än de som aspirerar i Idol!

Avsnittet igår var KUL för att det var så många modiga människor som "var lite utflippade" som ställde upp
    och VISST fåår juryn sitta och visa sina reaktioner och minspel (MEN de ska sluta och komma med onödig och ÖVERFLÖDIG sarkasm och med ovittkommande kommentarer.
    De är bara fåniga då de gör sig roliga på andras bekostnad och säger: "Du får gå tillbaka till Backe och vistas där med din utstyrsel hädanefter också!"

• Suck och suck

Ska tillägga att ni troligtvis inte kommer att se mig i den här tråden sen, då uttagningen är över,
    Det är det HÄR som är det roliga!!
    Sen blir artisterna mer slätstrukna "efterhand".
    Visst fanns det helt fantastiska förmågor, med EGEN karisma,
    med.
    Men dels regleras de upp "till tråkigare" personer,
    sen röstas ju "de indivudella" personligheterna ut så småningom, av alla fjortisar,
    till förmån för "Back-street-boys" falangen!!

Den där första typen med långt fett hår ifrån Backe var coooool tycker jag (avsnittet igår)
    och inte sjöng han ILLA heller! (men ingen artist i Idol förstås! )

VArför ska man skälla på en kines på Japanska???
    men visst k u n d e han vara en som "spelade tönt" också???? (???? Eller????) vad tror ni??
    "Får jag ta ett foto??"

• Suck och suck

HA, ha Minna jag vet inte!
    Han fick ju en utskällning på japanska (om det var RIKTIGT så var det OFÖRSVARBART!!! !)
    men jag fick för mig att han var kines !

• Suck och suck

Ibland tycker jag juryn är FÖR tålmodiga med anskrämliga uppträdande av aspiranter/artister,
    MEN det betyder INTE att

De ska komma med barnslig sarkasm,

Göra sig roliga på andras bekostnad

Komma med ovittkommande kommentarer

Säga att folk inte ska sjunga mer (Det ska de visst!!!!)

Komma med massa fån-trams-snack som inte har med saken att göra

Vara spydiga (på ett ÖVERFLÖDIGT sätt!. Lite spydiga kan de väl vara),
    men på det där maktfullkomliga sättet.
    Vad får de ut av det??

Musikbranschen är hård. Men den försöker vara saklig.
    Och den vill ge konkreta, kompetenta omdömen.
    Bort med massa subjektiva omdömen!

Svar på tråden Idol 2006