• svischan

Hauck- barnvagn?

Hej! Mitt lill* knyte tittar fram i april, och planerande som jag är har jag redan kollat på massa barnvagnar med tillbehör, och hittat en på nätet som jag tycker är fin och har ett bra pris. Märket är Hauck, vilket jag aldrig hört talas om tidigare. Är det någon som vet om detta märke har samma säkerhetsprinciper som tex Brio? Någon som har en Hauck vagn eller har hört synpunkter på den?

Min modell heter alaska 5 - Uni Gray, länkar till sidan nedan.
    Tack på förhand! Ps. Glöm inte ta bort mellanslagen.

http://www. babystugan. com /product_info.php?cPath=32_22_26&products_id=31

• Svar på tråden Hauck- barnvagn?
  • Arcane

Kanske det finns någon återförsäljare i Sthlms - området av just Hauck eller så, som inte kostar en halv förmögenhet?
    Tar tacksamt mot tips på affärer där. Bor inte där själv, men tänkte ta mig ner en runda bl a för att testa barnvagnar. Här i Sundsvall är utbudet ganska begränsat verkar det som.
    Tack på förhand!

• JennL

Puffar lite..undrar oxå om det finns nån affär här i Sthlm som har Hauck.. undrar för framtida bruk...

• Bamse04

Tyvärr så vet jag inte om det finns affär i Stockholm som säljer såna vagnar men ni kan kanske ringa själva till tex. babyprofssen,barnens hus ,babyland etc. och kolla med de.
    Jag köppte min i Österike när jag var på semester.

• FiaFågel

Det finns två svenska återförsäljare som säljer Hauck och flera som säljer denna barnvagn via internet från Tyskland.

Jag har jämfört priser på två modeller

*Hauck Alaska 5 - Uni Navy*
    PingPong-Online.de = 1737kr (inkl frakt)
    Kidroom.de = 1920kr (inkl frakt)
    Hunstig.de = 2372kr (inkl? frakt)
    jumax.de = 1790 (exl frakt)
    more4kiddies.de = 1665 (ex frakt)
    babystugan.com = 2795kr (ink frakt)
    alltfordittbarn.se = 3540kr (exkl. frakt)

*Hauck Vega 5 - Black Jack*
    Kidsroomde = 1835kr (inkl frakt)
    onlinekinderwagen.de/myPram = 1925kr (ink frakt)
    jumax.de = 1700kr (exl frakt)
    more4kiddies.de = 1610 (ex frakt)
    pixie-baby = 1879 kr (ex frakt)
    babystugan.com = 2595kr (ink frakt)
    alltfordittbarn.se = 3340kr (exkl. frakt)

• LinaB

Men visst måste mjukliften medfölja vagnen?
    Har beställt en Vega 6 black jack från babystugan.com
    hade man fått köpa lift separat borde ju det ha stått, eller hur?
    nu blir jag fundersam...

• LinaB

Vega 5 skulle det såklart stå

• FiaFågel

LinaB jag funderade med på Vega5 men såg att liggdelen var jättekort (69cm eller nått) och bara passade upp till 4 månader. Så jag tror jag kör på Alaska5 i stället. Kan inte du snälla snälla skriva i min gästbok när du fått din vagn...hur den känns och så!??

• LinaB

Jag fick mail från babystugan nu, och mjukliften ingår! *pustar ut*

FiaFågel
    Ja Alaska5 är också jättefina, men jag ville gärna ha den där stålkorgen under som Vega5 har.
    Var ska du beställa ifrån?
    Vi beställde som sagt från babystugan. Vagn, babyskydd och skötväska = 3839 :-
    Man tror knappt det är sant ;)
    Jag har surfat runt lite, och Hauck är ju tydligen ett ganska stort märke i Tyskland. Tror inte de har sämre standard där en här liksom, och alla varor följer ju EU-standarden hur som helst.
    Skriver i din gästbok sen, får allt i slutet av nästa vecka

• LinaB

pappatill2

jag köpte vagn med mjuklift och skötväska + ett babyskydd för 3839:-
    det blir ju billigare än alltfordittbarn.com

• maj72

Hallo, hallo från Tyskland!

FYI:
    Hauck är ett bra och välkänt märke i Tyskland som är säkerhetsgodkända från tyska tekniska och konsumentföreningen.

Hauck och Knorr tillhör de märken "bra kvalitet till ett bra pris". Har inte hört något negativt om varken Hauck eller Knorr hittils.

• FiaFågel

LinaB jag ska eventuellt beställa Vega5 från kidsroom.de. Där kostar den 1835kr inkl frakt. Men då får man inte med nån skötväska (men det vill jag ändå inte ha för jag köpte en på GeKås i Ullared för 50kr)

Jo det där med varukorgen under har jag också tänkt på. Men det största minuset är att liggdelen är så kort och att vi får barn på vintern då man behöver plats med åkpåse och tjocka kläder.

• LinaB

FiaFågel
    Jo jag såg att den var billigare där, men eftersom jag beställde bilbarnsstolen också så tyckte jag det var smidigare att få allt i samma paket.

Men jag jämförde Vega med Alaska, som jag förstod det är liggdelen lika lång?
    Jag får se när den kommer, det går nog att lösa på något sätt

• Arcane

Men hur är det med garantin när man beställer såhär. Det står att den gäller bara om det är något fabriksfel upp till 1 år. Men andra vagnar, har jag för mig jag hört, har garanti 2 år om den skulle gå sönder...?

Svar på tråden Hauck- barnvagn?