• Maria C S 75

Dansk värk kaka som sätter igång en ;-

Vet inte om det fungerar men jag funderar på att baka kakan i början av nästa vecka. Jag hade BF den 3 aug men inget har hänt. Men om någon är mer desperat än mig just nu får ni gärna prova. Min danska kompis säger att flera av hennes vänner fått värkar efter de ätit av denna goda kaka. Receptet på danska är...

VEKAGE

1 dl. sukker

300g. margarine

4 æg

230g. mel (mjöl)

300g. mørk chocolade

1 spsk. kakao

200g. kokosflingor

en håndfuld rosiner (russin)

1½ dl. stærk kaffe

1 spsk. bagepulver

rør smør og sukker lind. tilsæt øg1 af gangen. tilsæt mel, kako og bagepulver. smeldt halvdelen af chocoladn i kaffen og kom det i sammen med, kokosflingor og til sidst rosiner.

bages i en springform v. 180grader ca. 1 time

pyntes med resten af chocoladen.

• Svar på tråden Dansk värk kaka som sätter igång en ;-
  • Catharina

Lät gott iaf, även om det nu inte sätter igång nån förlossning!

• Pillanstjernberg

He,he.. Det är klart du skall prova Men du vet väl att det är bebisen som bestämmer när den behagar kämpa sig igenom en förlossning? Ny forskning säger att det enbart är bebisen som sätter igång förlossningen.
    Jag gick på Liseberg och åkte småkaruseller med lill-tösen . På kvällen gick vattnet .
    Har iallafall full förståelse för hur du känner. Kan inte annat än önska dig lycka till. Nu är det inte långt kvar.

• AL79

Det är en jätte god kaka men det funkar inte!!! Har testat

• skumsvampen

Haha vad kul! Ska jag ta och baka till min danska man och försöka få igång honom

• skumsvampen

Har inte bakat den än...har fullt upp med mitt "bygga-bo:ande"...varit på IKEA och diverse andra möbelvaruhus varje dag den senaste veckan, är det fler som har det så här...börjar bli orolig att jag snart ska plocka fram symaskinen . Men ska definitivt prova den!!

• Niquilota

Skumsvampen: Jag har också en dansk man, visst är det dejligt! Fast jag undrar vad du menar med att du få igång HONOM?? Det är väl värkarna som ska starta???

Svar på tråden Dansk värk kaka som sätter igång en ;-