• Milimani

Veckomatsedel med billig och nyttig mat erfterlyses!

Finns det någon som vill dela med sig av tips på billig och nyttig mat som platsar på en veckomatsedel. Gärna hyffsat enkelt också. Måste börja planera maten nu när jag ska vara mammaledig, och få ned matkostnaderna!

• Svar på tråden Veckomatsedel med billig och nyttig mat erfterlyses!
  • Mimsen

Här kommer maträtter som jag anser vara billiga att tilllaga..

Fiskgratäng
    Soppor av alla dess slag, ärtsoppan klart billigast
    Köttfärsrätter
    Kycklingrätter
    Köttgrytor
    Fläskrätter tex, fläskpannkaka, fläsk m brunabönor alt löksås,

VI är en storfamilj så vi lagar ju ofta mycket och fryser in till lunchlådor o det kan verkligen löna sig..
    Ett råd är att köpa en riktig gammal kok bok, själv har jag en från min mormor samt en från ICA o utifrån dessa tillagar jag husmanskost efter att ha arbetat om recepten litet....

Vi hade matsedlar förr men det brast ju nästan 1 gång i veckan lyckades vi med att tillaga maträtten som stod på listan, däremot har vi lagt in rullande schema på råvaror istället samt har minst 1 sopp dag i veckan.....

• phillefjonkan

Arlaköket har många bra recept + www.tasteline.com där kan du titta och få lite insiration.
    Och som sagt köttfärs är ju nästan alltid billigt och går att variera på många sätt.
    Min mamma brukar göra biffar blandat med palsternacka och morot blir hur gott som helst.
    Mvh
    Tess

• 1977

chili con carne
    hemma gjord pizza
    köttfärslåda
    pasta gratäng
    omelette

Svar på tråden Veckomatsedel med billig och nyttig mat erfterlyses!