Vad har ni tänkt köpa för "mammajacka"?
Finns det överhuvudtaget nån butik som säljer ytterkläder för gravida?
Inser ju nu att jag kommer vara högravid under årets 3 kallaste månader...
Finns det överhuvudtaget nån butik som säljer ytterkläder för gravida?
Inser ju nu att jag kommer vara högravid under årets 3 kallaste månader...
jag har också kommit på det, men försök hitta någon jacka som du kan ha både när du är högravid och efter, hmm vet inte om det finns men man kan ju kolla
Samma här..
Fast jag har tur! Fick vinterjackor från jobbet förra året, och min var så stor (trots att det var en small!!) att jag definitivt kan ha den under hela graviditeten!!
Annars har jag sett nån jacka på H&M...
Lycka till!!
Jag har inte införskaffat någon mammajacka någon av mina tidigare graviditeter och kommer inte göra det nu heller...
Tar en stor gammal jacka från mannen alt. går med uppknäppt jacka...
Svamp bob fyrkant: Blir man inte kall om magen då?
Min högsta önskan: Jaså HM har det?? Ska kolla så fort höstkläderna dimper in då... går åt fort här. Speciellt de stora storlekarna.
Har funderat på samma sak jag. Kommer att föda runt 25 januari. Och det betyder att jag är höggravid de kallaste månaderna. Bor i Norrland och vi har runt -30 den perioden. Så här blir det inte att gå med jackan uppknäppt . Har kikat för skojs skull på nätet efter ytterkläder för gravida. Men det verkar ju inte finnas det just.
Jag kommer att norpa en av makens jackor.. Nu har jag ju BF i november så kanske räcker det med att jag har mina gamla och har dom uppknäppta..
Hade själv min vanliga dunjacka hela vägen. Gick fint att stänga den!
Det finns jackor som eg. är tänkta som bärjackor med en avtagbar panel mitt fram för att rymma en bäbis på magen innanför jackan, men som även funkar som gravidjacka - och om man tar bort panelen har man en vanlig jacka.
Modellerna är väl kanske inte så trendigt chica och eleganta, mer åt parkas hållet, men man håller magen varm iaf...
Det är inte alla som behöver en ny jacka, min mage fick plats i min rätt rymliga sportjacka, men jag gick bara upp 13 kg totalt.
Vänta att köp tills ni verkilgen behöver är mitt tips!
Jag har också letat efter en vinterjacka eftersom jag också kommer att vara som störst när det är som kallast. Nu bor jag visserligen i Skåne, så -30 lär det knappast bli men kallt nog för att jag inte vill gå med öppen jacka.
Tyvärr så verkar det inte som det är något som går att få tag på. Min högsta önskan, är det i år du sett en på H&M?
Har sneglat lite på makens dunjacka men jag kommer nog se bra kul ut i den
08 i skÅne: Jag såg jackan i fredags när jag letade byxor!
Tittade dock inte på pris eller utseende, då jag inte är ute efter någon jacka..
Men den hängde bland höstnyheterna i mammasektionen..
Jag fick barn i början av mars i år och klarade mig fint på min vanliga dunjacka, den gick att knäppa hela tiden och det hade jag verkligen inte trott att den skulle göra. Så mitt tips är precis som några skrivit tidigare att vänta och se om ni verkligen behöver en speciell jacka. Annars så kan jag tipsa om att det ofta går att få tag på ganska billiga (herr)jackor i sportaffärer i modeller som inte är så tighta.
min älsta fick jag 2 april för fem år sen. Hade en jacka som va modell större bara, en rak sak. Hade den även året efter trots stora kiloskillnaden....
I år kommer den tidigt tidigt i december så jag hoppas att jag svettas nog ändå innan dess och klarar mig med "vanlig" höstjacka ev med tröja under eller nåt...
Jag har BF i början av februari och har oxå funderat på detta... Har en vinterjacka som jag KANSKE kan ha ganska länge, de andra är liksom figursydda och känns inte som om man får in nån mage i de precis.... Har testat nån av sambons jackor och det funkar inte... Min mamma har nån som jag kunde låna, inte världens ungdomligaste modell, men lite större i modellen som damer närmre 60 gärna har . Ska till Ullared i höst me, ska kolla om man kan komma över nåt billigt o bra där... Hade en rymlig skidjacka som säkert hade funkat, men den kasserade jag förra vintern, typiskt...
Mina vänner som fick barn förra vintern hade sina egna jackor knäppta uppifrån och ned så långt det gick. Sen knöt de en sjal runt magen för att hålla den varm
Dunjackor är ofta jättebra. funkar att ha även när man är riktgit stor + att de ofta har resår nertill så att det inte läcker in massa kyla.
Jag har BF i mitten av januari och har såklart också funderat på jackor. Jag har nu en ullkappa som är hyfsat tajt så den tror jag inte att jag kommer kunna ha. Om jag inte hittar någon bra jacka så tänker jag köpa typ en vintygsjacka/seglarjacka. De är ju också stora och plufsiga liksom... Sen får man hoppas att det inte blir alltför kallt *s*
Jag har tänkt att köpa en kappa!! "Vanlig storlek" som jag även kan använda nästa år, jag tänker bulsa på mig go halsduk och tjockare tröja under mm. Min lilla älskling tittar ut i januari/ februari..