• Maddebidda

Tokroliga bröllopspresenter..

Vi ska på bröllop på lördag och brudparet vill inte ha några presenter igentligen.... men "väluppfostrad" som man är vill man inte komma tomhänt. Har ni några förslag på tokroliga presenter? Vad har ni gett bort eller fått själva som har varit minnesvärda?

• Svar på tråden Tokroliga bröllopspresenter..
  • skrutthumlan2

vad har de för intressen?

• MSI

ett fruktträd? Förutsätter väl iofs att de har en tomt att plantera det på..

• Fru Höstlöv

Satsa på en upplevelse från boxed experiences kanske?
    Skälet man inte ber om presenter är ju att man inte vill ha något onödigt krafs som man önskar att man kunde slänga för att slippa ha det i åt skåp.
    Så satsa på ett presentkort eller upplevelse lite snyggt förpackat.

• Shedevil

Man brukar kunna hitta roliga (alternativa) brudpar, alltså figurer. Vi fick ett döskalle par när vi gifte oss, för att vi är sålda på det båda två. Vänner till mig vars son är galen i ankor fick av oss ett badanks brudpar som jag hittade. Letar man lite så kan man hitta roliga grejer, vet att de finns som pez figurer oxå

• Minilott

En flygtur är aldrig fel Kolla med närmsta flygklubb vad de tar för ca 30 min(det räcker,man kommer långt på den tiden) Det har vi gett flera i present och det är lite speciellt (vi har betalat ca 350 kr för 30 min)

• Morrisen

Vi brukar ge en brudskål i vår familj som är gjord i silver.
    Det är en kvinna som i långkjol står och håller upp armarna med ett ämbar som är ledat vid händerna. Grejen är att brudparet ska dricka tillsammans, brudgummen från kjolen och bruden från ämbaret. Denna finns att köpa hos Guld & Silversmeder tyvärr vet jag inte något pris. Grejen är att brudparet ska använda denna skål vid sina bröllopsdagar framöver också.

• Kanelflicka

om brudparet undaner presenter då ska man respektera deras önskemål

• Banana82

konservburkar, ta bort ettiketterna, och sätt dit nya med olika saker som är ingredienser för ett lycka äktenskap

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • gealach

Jag var på bröllop i Österrike för ett par veckor sedan och där fick de flera presenter som bestod av mynt inpackade på skumma sätt. En variant var i en stor blomkruka med jord där de fick gräva upp pengarna (det följde med ett par plasthandskar för den aktiviteten )

Den andra varianten var en stor kartong, med pengarna gömda bland en massa "plastchips", eller vad det heter, sådant där som man lägger i förpackningar för att skydda. Mynten har intryckta i kapsyler.

Jag tyckte att det var en rolig och kreativ grej till folk som önskat sig pengar. Det vet jag ju inte om de du pratar om har gjort, men de här presenterna gav upphov till mycket skratt och nöje i alla fall...

Lite bilder finns här:

http://gealach.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTk0Mjc2NjImdD0xMTU0MTI0MDAxJmN1cnJpbWc9MzQ=
    http://gealach.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTk0MzM4MjImdD0xMTU0MjEwNDAxJmN1cnJpbWc9NTg=
    http://gealach.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTk0MzM4NzMmdD0xMTU0MjEwNDAxJmN1cnJpbWc9NjA=

• Maddebidda

Tack för alla förslag:O)

Svar på tråden Tokroliga bröllopspresenter..