När börja borsta tänderna
Började ni borsta tänderna på era små direkt när de fått sina första små risgryn? I så fall, använde ni tandkräm??
Började ni borsta tänderna på era små direkt när de fått sina första små risgryn? I så fall, använde ni tandkräm??
Jag gjorde det. Kör med bamses tandkräm och den minsta tandborsten, finns en för 0-1 år.Men väldigt lite tandkräm ska det vara.
Japp, jag började så fort första tanden kommit upp och jag använde barntandkräm
ja men du ska bara ha så mycket tandkräm som skulle rymmas på bebisens lillfingersnagel..(dvs minimalt)
Vi började oxå på en gång när första tanden kikade fram, med barntandkräm.
vi började så fort den första tanden tittade fram, använder bamses barntandkräm..
fick besked av min bvc-tant att inte använda tandkräm förrän hannes är året fyllda.
Strawberry: det sa BVC till mig med men sedan fick jag höra här på FL att man ska använda tandkräm direkt vid första tanden. Kolla här:www.folktandvarden.se/bra_att_veta.html
Började borsta tänderna så fort man såg dom.
Använde barntandkräm tills för några månder sedan när sambon var på "tandinformation" med lilla tjejen och dom sa att man skulle använda vanlig tandkräm eftersom barntandkrämen var sötad.
Jag började oxå borsta när första tanden kikade upp dock började jag inte med tandkräm förräns hon hade typ 8tänder! Sen passade jag på att fråga min tandläkare hur jag skulle göra(Danielle var då dryga året) och hon sa att jag endast skulle använda pyttelite tandkräm en gång om dan...
Nu är hon snart 2år och nu borstar vi med tandkräm båda ggrna!
Apropå tandkräm så finns ju ochså weledas tandkräm. Den är helt naturlig och man behöver inte vara rädd för om barnet skulle svälja ner det.
Vi alternerar mellan vanlig tandkräm och weledas.