• holi

Förskolor Södermalm?

Vår tjej som är ett år ska börja förskolan efter nyår 06/07.
    Någon med alternativ familjebildning (låter så lustigt eg. tycker att vi är så normala, men...) som har barn på förskola på Södermalm, Stockholm?
    Tips mottages väldigt tacksamt!

• Svar på tråden Förskolor Södermalm?
  • mag

Hej!
    Dessa dagis har varit med i Stockholm stads regnbågsprojekt men naturligtvis finns det ju "regnbågsbarn" på fler dagis både på söder och andra ställen. Vår son (två år i höst) går vid Odenplan (Kejsarkronan) på ett jättebra dagis.

Dagisen är
    Ask & Embla Barnomsorg AB
    Färgargårdens förskoleenhet
    Förskolor i Liljeholmens sdf
    Hjorthagens och Karlaplans förskolor
    Kejsarkronans förskoleenhet
    Åsöbergets förskola AB

/Herborg

• holi

Tack Herborg!
    Har varit lite aktiv själv i regnbågsprojektet och bland annat varit med i en paneldebatt för dessa förskolepedagoger.
    Ett väldigt bra initativ av Stockholm Stad.
    Dessvärre tycker jag inte själv att den förskola på Södermalm som varit med (Ask & Embla) visat några väldiga framsteg just ur detta perspektiv. Men ni är nöjda med Kejsarkronen vad jag kan förstå? Härligt.

Någon annan som har regnbågsbarn på förskola på Söder?

• Videmamma

Jag har inte själv något barn där eftersom jag inte bor i Sthlm. Men jag vet att min syster haft sin son på ett dagis med rätt gott om regnbågsbarn. Sälen tror jag att det heter. I alla fall så hette nog avdelningarna nått med Sälen och Valen. Den ligger i närheten av Björns Trädgård så det går nog att ta reda på...

• holi

Medborgarplatsen blir för långt bort tyvärr. Tack ändå.

• estermi

Ingen som vet? Är oxå nyfiken. Dagiset vid Björns Trädgård, vet nån vad det heter ?

• vint04

Vet inte alls om det är det dagiset ni söker men det finns en förskola vi d Björns trädgård och det är kommunalt och ingår i Söderförskolor som består av tre förskolor på söder.

Svar på tråden Förskolor Södermalm?