Inlägg från: VivviM |Visa alla inlägg
  • VivviM

Overall eller Jacka & Byxa ??

Startade just en liknande tråd. Jag har köpt en jacka på PoP till min lilla tjej som är 6 mån nu (7700 g och 65 lång) i stlk 86. Var jättetveksam till storleken men det gör ju inte så mycket om den är lite stor. Sen funderar jag nu om jag ska köpa en overall i stlk 80 eller om jag ska köpa byxorna till jackan i stlk 80.

Vet inte riktigt hur jag ska göra så jag kan inte ge nåt råd...alla andras åsikter verkar ju så vettiga så man står verkligen i valet och kvalet

• VivviM

...kan ju lägga till att min tanke just nu är att hon får ha jacka när hon sitter i vagnen och har åkpåsen och sen när hon lär sig gå vilket man kan misstänka att hon gör under vintern får ha overallen på sig....

• VivviM

Amorella: Usch, ja jag har funderat länge över storlekarna. Jättesvårt när man tänkt att de ska ha dem hela vintern. Hon fyller ett i februari och följer hon sin kurva kommer hon vara knappt 74 cm då men samtidigt har hon redan 74 på mycket kläder nu som är lagom...Hon har 74 på höstjackan som är jättestor på henne (också från Po.P). Vinterjackan har jag inte börjat använda än, den badar hon i så jag hoppas jag inte gjort ett dumt köp...

Overallen hade jag tänkt köpa 80 som sagt men nu blir jag tveksam...var ju tänkt hon skulle ha den när hon går omkring (om
    hon nu kan gå i vinter vilket jag tror). Hade inte planerat att hon ska kunna ha den nästa vinter så jag får se...kanske kan prova....

Svar på tråden Overall eller Jacka & Byxa ??