• mysan82

barn blir aldrig för stora för välling

får ofta höra kommentarer att mina barn är för stora o dricka välling. dom är 3 och 4 år och älskar välling. det finns väl ingen ålder som säger när dom måste sluta eller? finns det rekommendationer eller? sen kan jag själv tycka att när dom blivit runt 6 år och fortfarande vill ha välling så kan man gå över till vuxen välling. blir så irriterad på att alltid få höra kommentarer om att dom är för stora för välling.

• Svar på tråden barn blir aldrig för stora för välling
  • zazla

Nä egentligen inte. Däremot tycker jag att de blir för stora för att dricka välling ur nappflaska. Det är det jag reagerar på när jag ser äldre barn som dricker välling.

• KarJac

Det äe väl kanske inte vällingen i sig många hakar upp sig på, utan att de flesta (??) får det i nappflaska!

mamma till Alexander och Elias
  • skogsfrun

för stor att dricka välling blir man väl aldrig, men för stor att dricka välling ur tuttflaskan tycker jag nog en fyra åring är...

• längtare

Nej, man blir inte för stor för att dricka välling, finns ju som sagt vuxenvälling, men dom kan absolut bli för stora för att dricka välling i nappflaska...

• emmizenma

Jag drack välling tills jag var 8 år. Mamma försökte få mig att dricka ur kopp men jag tyckte det var godare med flaska. Jag höll det heligt för mina kompisar kommer jag ihåg
    Tror att det vat en trygghet att få välling innan jag skulle sova eller så var det för att min lillasyster drack välling.
    Tycker att man får göra som man vill och det barnen mår bra av!

• Marilyne

Själv dricker jag välling majsvälling, men det är för jag inte tål någon annan vuxenvälling då jag är glutenallergiker, men det är nyttigt och gott även för vuxna, gäller ju att ma ngillar det givetvis.

• Zaria

Det finns ju vuxenvälling för vuxna, så välling är väl nyttigt i alla åldrar...
    Pensionärerna på hemmet äter ju också välling, inget man växer ifrån...

Däremot kan jag reagera på när en 5 åring kommer med välling i nappflaska, det känns lite "bebisaktigt"

• mysan82

jo det tycker jag med, men den stora vägrar dricka i vanlig mugg, nåt tips på nån bra mugg? med några roliga motiv eller nåt?

• Zahcro

min lilla syster drack välling ur flaska tills hon började i skolan. Bara för att lillebror alltid fick så ville hon oxå ha. lill syrran behövde oxå det för hon var så mager

Men det är en sak att ge i nappflaska och ex pipmugg. Min dotter är 3½ o dricker välling ett par gånger i veckan och får då i nappflaska. har två pipnappar man kan sätta på nappflaskan som jag ska börja med.

• skogsfrun

nappflaska menar jag... är finlandssvensk...

Svar på tråden barn blir aldrig för stora för välling