• mysan82

barn blir aldrig för stora för välling

får ofta höra kommentarer att mina barn är för stora o dricka välling. dom är 3 och 4 år och älskar välling. det finns väl ingen ålder som säger när dom måste sluta eller? finns det rekommendationer eller? sen kan jag själv tycka att när dom blivit runt 6 år och fortfarande vill ha välling så kan man gå över till vuxen välling. blir så irriterad på att alltid få höra kommentarer om att dom är för stora för välling.

• Svar på tråden barn blir aldrig för stora för välling
  • zazla

Kan han inte dricka ur pipmugg utan pip då? De brukar ju ha roliga mönster...

• mysan82

ska kika om muggar imorgon. någon som vet nån bra sida om rekomendationer hur länge barn bör dricka barn välling. vill nämligen visa klagofolket den.. har letat men hittar inget.

• breckis

Välling är jätte bra, men det är klart min kille är snart fyra och jag tycker det ser lite grymt ut när han dricker från flaska.... Men han är duktig på att argumentera när lillasyster dricker välling....

Nu dricker inte han så ofta längre, men då han är jätte dålig på att äta frukost är välling super bra..... Och gott om inget annat.....

Så för stora för välling är dom definitift inte, men kanske för flaska.....

Jag ska ta med mig honom ned till abayland så ska vi kolla på muggar tillsammans

• KarJac

Står det inget på paketet då??? Eller ta vuxenvälling som exempel!!!

mamma till Alexander och Elias
  • breckis

Är nog inga rekomendationer på det..... Du vet jo enda va som är bäst för dina barn

• Peppa

Vi ger vuxenvällning i pipmugg eller i glas till vår son (23 månader)

• Lillis1

Skulle nog föredra välling framför sötade drycker som tex oboy. Välling slutar väl aldrig vara nyttigt? Sen om barnet bara dricker välling istället för mat så blir det väl lite ensidigt. Själv älskar jag osötad fullkornsvälling för vuxna, jättegott o mättande o inte så svårt att få i sig på morgonen om man är tröttRäcka ut tungan

Hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardag.
  • Carisma95

Min mormor och morfar åt alltid välling till frukost, båda i 80-årsåldern.

• Pärlan81

Nej verkligen inte för stora, men nappflaska kanske är att slopa då det går bra med vanlig mugg då kanske...

• moppet

Klart att man förr eller senare bör sluta med nappflaskan, fast att sluta för att andra tycker det ser fånigt ut är ju ett dåligt argument. Så länge det inte skadar barnets tänder eller hindrar från att lära sig äta vanlig frukost också så kan dom väl få ha nappflaska om det är svårt att sluta. Tycker inte att nappflaska är mer bebisaktigt än napp och det finns ju många både 3 och 4 åringar som fortfarande har napp. Fördelen med nappflaska är ju också att det blir så där mysigt och gosigt som barnen är vana vid eftersom dom kan ligga i sängen eller soffan och äta så jag förstår att barn inte vill ge upp det.

Svar på tråden barn blir aldrig för stora för välling