Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

Dräktig katt? Har redan små kattungar!

Om kattungarna stöts bort så är dom ju ändå så pass gamla att de klarar sig gott o väl... (är nyvaken o räkning är inte min starka sida då)
    Tror att hon klarar att ge näring till alla ungar, födda som ofödda, bara hon har bra och mycket mat tillgodo. Om hon är dräktig så har ju ändå naturen sett till att det är möjligt att klara av en kull samtidigt som hon bär på nästa. De löser av varandra liksom.

• JewelGirl

Nej, ungarna blir inte missbildade inte heller skadade av de äldre syskonen. Det är inte vanligt att syskonen ger sig på de nyfödda. De är så pass gamla att de ser inte dom som ett hot. Däremot kan mamman ha ett par äldre som oxå vill snutta bland de små. Det är vanligare. Inte heller är det jobbigt för mamman mer än att hon vill oftast att de ska klara sig själva. Införskaffa kattungefoder när de är 7-8 veckor om inte tidigare och servera dom så underlättar du för modern.

• JewelGirl

Brodsmulan: Nej, det var inte ditt inlägg jag svarade på utan TS. Så det är inget dumt jag menade mot dig på något vis, heller inte mot TS.

Svar på tråden Dräktig katt? Har redan små kattungar!