Hur bli av med sår??
Hej!
Jag söker desperat tips!!
Jag har en snart tremånaders gammal son, som växer och frodas hur bra som helst. Helt uppenbart får han i sig bra med mjölk via amning. Problemet är dock att jag har sådana sår!! Ena bröstvårtan klarar sig bra nästan hela tiden, men den andra läker aldrig! Under semestern då jag kunde sola lite "topless" läkte bröstvårtan nästan helt, men nu efter segling och airconditioner i bilen så har jag fått ett nytt sår, på en annan ledd! Det är så himla hemskt när sonen kräks för att han har sugit i sig blod. Det är också hemskt när man drar sig för att ge honom bröstet för att det gör så himla ont - ätr fortfarande voltaren ibland för att klara det bättre. Också jobbigt att aldrig kunna amma helt diskret. Jag måste alltid vädra brösten efterråt, för om jag sätter på BH så fastnar såren...läcker det så har jag svårt att använda skydd, för dom fastnar också!! Tycker att jag provat allt med diverse salvor, gått helt toppless, snäckor med bröstmjölk i... Och nu börjar vardagen och jag känner att jag inte orkar mer av denna sörja! Jag vill tom sluta amma - fast ändå inte. Finns det nån som har något tips? Jag är desperat!! Vill ha en hel bröstvårta och ha det mysigt när vi ammar!!