• grodans mamma

Hur länge kan en bebis sitta i bärsele?

Ja, precis som det låter alltså. Jag har en Baby Björn och Malte älskar den, men den kanske inte är bra för ryggen? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar! MVH Anna

• Svar på tråden Hur länge kan en bebis sitta i bärsele?
  • Super

Min lilla tjej är 6 månader..hon väger runt 8 kilo nu..´hon kan sitta i selen fortfarande.. men jag klarar inte av att bära henne.. har problem med ryggen.. men jag tror nog egentligen 5 månader..

• Måsen

Jag funderar på att skaffa den nya BabyBjörn-selen med svankstöd. Jag har fått för mig att man orkar bära barnet mycket längre med den.
    Kanske någon här har erfarenhet av den att dela med sig av?

• Måsen

Flyttar upp om någon har något mer att berätta om bärselar.

• Nettan T

12 kg har jag för mig att det stod i bruxen.

• TSadi

jag har baby björn activ och min son älskar den tar hellre den framför vagnen... det e svank stöd på den och min son e nu 5 månader och väger 7460g och det går fortfarande bra att ha den...

• Nela

Alltså menar du hur länge en bebis kan sitta i den åt gången eller har jag missuppfattat frågan?

• grodans mamma

Jag menar alltså hur länge åt gången man kan ha dom sittandes i selen eller om det kan vara farligt för deras ryggar om det blir under en för lång period! Ledsen om jag var otydlig!

• gurlie

hihi... jag undrar oxå. Frode ääääälskar att sitta där när jag städar o diskar och dansar här hemma.. hihiih

Men jag puffar............hur länge e ok för en lillbebis???

• Nela

Jaha, då har jag nog uppfattat frågan rätt Jag brukar ha min pojke i den så länge jag orkar och eftersom han är en ganska stor bebis så blir det max 30 minuter åt gången!

• kixan

Grodans mamma: För långe perioder är inte bra eftersom belastningen hamnar på barnets bäcken och benen dinglar fritt, det frestar på deras ryggar.

Måsen: Köp en bärsjal istället, bättre och mer ergonomisk för både barn och bärare, dessutom med betydligt längre användningstid och så kan man ha barnet i fler positioner.

Svar på tråden Hur länge kan en bebis sitta i bärsele?