Hur länge kan en bebis sitta i bärsele?
Ja, precis som det låter alltså. Jag har en Baby Björn och Malte älskar den, men den kanske inte är bra för ryggen? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar! MVH Anna
Ja, precis som det låter alltså. Jag har en Baby Björn och Malte älskar den, men den kanske inte är bra för ryggen? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar! MVH Anna
jaahaa då förstår jag frågan jag trodde du menade hur mång månader.... min son brukar sitta i den kanske4-5 timmar om jag e på stan eller fest eller nåt och det e inte farligt för hans rygg-
Grodans mamma, sorry att jag använder din tråd till andra frågor!
Kixan, jag har läst om bärsjalar och förstått att det finns en massa olika.
Har du några tips?
måsen: beror på vad du ska använda den till, bära länge eller korta stunder?
lite länkar finns här medlem.spray.se/marlene64/sjallankar.htm
dom säger själva till då de inte orkar sitta längre.
Tack Marlene, jag ska kolla dina länkar!
När vi köpte bärsele så sa de i affären + BVC till oss att de ska sita i den max 20 min åt gången i början, vid 6 veckor kan man utöka den tiden.
Har själv köpt en bärsjal nu eftérsom jag förstått att det är bättre för deras ryggar, där sitter Ida flera timmar om dagen ibland
Ska om jag har förstått det rätt vara ok för dem
Jag har köpt en Bära Barnsjal men jag har inte provat den ordentligt än. Där ska ju bebisen ligga ner liksom och jag tror inte Malte alltid skulle tycka att det var kul. Hans mage verkar komma igång oxå när han är i ett mera upprätt läge, det pruttas på rejält ibland.
Men tack för alla svar, jag ska nog inte låta honom sitt för länge då med tanke på ryggen! Trevlig helg alla föräldrar därute i höstrusket!
Jag har ne baby bundler sjal
Den kan du knyta i på flera olika sätt, kan man inte det med din då????
bära barn sjalen är lite svårt att få till bra, jag har nyss sytt om min till en ringsjal för det är mycket enklare
Oj jag som har en *babybjörn* o har redan slutat använda den då jag trodde att min dotter va för stor för den..Hon blev 6mån i måndas hon väger 7560 så ska kanske plocka fram den igen då,
Måsen: Jag har massor med sjallänkar p min sida, bla till ett forum för sjalbärare och nyfikna, Kolla in!
Grodans mamma: Man kan bära upprätt mage mot mage i bära barn-sjalen också, men som Marlene säger kan det vara svårt att få till knytningen bra, en ringsjal är lättare att justera.