Kan man använda??
har köpt chips o tänkte göra dip från en dipppåse, men gräddfilen jag hade hema var för gammal....har bara lätt creme fraiche kan man använda det istället?? Snabt svar tack!
har köpt chips o tänkte göra dip från en dipppåse, men gräddfilen jag hade hema var för gammal....har bara lätt creme fraiche kan man använda det istället?? Snabt svar tack!
Ja, det går så bra så, dippen blir lite fastare bara, men den smakar lika gott, har du lite filmjök kan du späda ut med den för att få lite lösare konsistens!
absolut!!!!!!! creme fraiche med lite dill eller vad du nu vill ha i^^
Vad var det för datum på gräddfilen? Om det var bäst före nån dag denna vecka eler förra veckan, och burken var oöppnad så går den antaligen att använda hur bra som helst, fortfarande.
Men ja, du kan använda creme fraichen också. Det är nästan godare med det tycker jag.
den gick ut den 8 augusti..... vet inte om jag vågar använda den då..
Har den varit i kallt hela tiden så tror jag det är lugnt, men du gör som du tycker.
Om jag har en oöppnad gräddfil som blivit gammal så öppnar jag den och kollar innan jag slänger. Oftast går den att använda ännu låångt efter att datumet gått ut. Det är ju en produkt som är färdigt sur, så det är onte som med mjölk som blir dålig nästan direkt.
Har nångång använt gräddfil som egentligen gått ut en månad tidigare, och det har aldrig varit nåt fel på det.
Det är om burken är öppnad som den blir dålig fortare.
den har stått i kylskåpt hela tiden...jag får öppna o lukta....